بوشهر- دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر گفت: مشاعره علوی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور یزدان‌شناس پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای مشاعره علوی در سال جاری و حفظ ۴۰۰ بیت شعر توسط شاعران بوشهری پیرامون غدیر اظهار داشت: یکی از مقاطع بسیار حساس و سرنوشت‌ساز امت اسلامی، غدیر خم و اعلام عمومی ولایت حضرت علی علیه‌السلام است.

وی با بیان اینکه مسئله غدیر از مسلمات خدشه‌ناپذیر تاریخ اسلام است اضافه کرد: واقعه غدیر خم، منطق روشن و مستحکم اسلام در نفی نگاه جدایی دین از دولت است

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر بیان کرد: غدیر خم مظهر توجه و تأکید اسلام بر حکومت‌داری و سیاست به شمار می‌رود. جنبه‌های معنوی قابل نصب نیست و معنای حقیقی این واقعه مبارک، توجه به امر حکومت و مدیریت جامعه است و این درس بزرگ غدیر برای مسلمانان است.

وی ضمن تبیین واقعه غدیر خاطر نشان کرد: واقعه غدیر خم ویژه شیعه نیست، بلکه مربوط به همه امت اسلامی است، زیرا یکی از مسائل بنیادین اسلام است که در آیات و روایات، تعابیری که در مورد آن آمده، در مورد هیچ اصلی از اصول اساسی اسلام نیامده است.

یزدان‌شناس پیرامون ولایت و امامت امیرالمومنین گفت: ماجرای غدیر خم و انتخاب جانشینی امیرالمومنین (ع) روشن‌ترین منطق اسلام در نفی جدایی دین از دولت است.

وی افزود: در واقع انتصاب الهی امیرالمومنین (ع) به عنوان جانشین پیامبر گرامی اسلام (ص) به وضوح نشان دهنده آن است که دین در عرصه حکومت و اجتماع باید حضور فعال داشته باشد و پس از پیامبر اسلام (ص) هم قرار است این روش که روش الهی و دینی است ادامه پیدا کند. حقیقت دین هرگز محدود به احکام فردی و شخصی نخواهد بود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر یادآور شد: زمانه علی (ع) را باید از زبان علی (ع) شنید تا به عمق تحریف پروژه الهی و بعدها مشکلات فراروی حضرت پی ببریم.

وی تصریح کرد: بهترین و کامل‌ترین خطبه‌ای که شراره‌های دل علی (ع) را زبانه کشیده است و به هدف ما کمک می‌کند، خطبه شقشقیه است. این خطبه از معتبرترین خطبه‌ها از حیث سندی است و هیچ محقق منصفی نمی‌تواند در سند این خطبه شریف تشکیک کند.

یزدان‌شناس سپس اظهار داشت: رسالت خطبه شقشقیه، اثبات عقلی و عرفی حقانیت امام علی (ع) است. در واقع مجموع فرمایشات حضرت امیر (ع) در خطبه شقشقیه به عنوان یک سند روشن و بدون خدشه است که نشان می‌دهد برنامه ریزان و مجریان این پروژه انحرافی به دنبال هدفی رفتند که با هدف رسول اکرم (ص) که همان هدف الهی است مغایرت کامل داشت.

وی تاکید کرد: بسیاری تصور می‌کنند منازعه پس از رحلت رسول اکرم (ص) بر سر این بود که یک طرف عقیده داشت فلان فرد بهتر می‌تواند مسیر الهی که رسول اکرم پرچم دار و راهبر او بود را ادامه دهد و طرف دیگر عقیده داشت که برای تأمین این اهداف دینی، فرد دیگر شایسته‌تر است و این یک مخاصمه درون امت دینی بود. اما واقعیت مطلب که در کلام حضرت در این خطبه وجود دارد و تبیین شده خیلی عمیق‌تر از این حرف‌ها است.