وسواس و حساسیتی که رئیس فدراسیون بسکتبال در انتخاب دبیر دارد باعث شده این فدراسیون بعد از ۱۳ ماه همچنان در این زمینه با چالش مواجه باشد و حداقل تا یک ماه دیگر بار آن روی دوش بکشد. 

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بسکتبال از ازدیبهشت ماه سال گذشته بدون دبیر است یعنی زمانی که شبنم کلاهی بعد از یک سال حضور در فدراسیون به عنوان سرپرست دبیری و دبیر تصمیم به استعفا گرفت. از آن زمان تا به امروز صندلی دبیر در فدراسیون بسکتبال خالی مانده است. فقط اینکه یک ماه پس از کناره گیری کلاهی، حکم سرپرست دبیری برای محمدرضا صالحیان صادر شد اما او هم هیچ وقت ابلاغ رسمی نگرفت و بعد از استعفایش هم کسی جایگزینش شد.

به همین دلیل اینگونه به نظر می رسید که یکی از اولویت های جواد داوری بعد از آغاز به کار رسمی در فدراسیون بسکتبال انتخاب دبیر باشد تا از حداقل از کمک او برای دیگر تصمیم گیری ها در مجموعه اش بی نصیب نماند اما تا به امروز که بیش از سه ماه از ریاست داوری می گذرد، خیلی از تصمیمات کلیدی و مهم برای بسکتبال گرفته شده و از جمله انتخاب سرمربی تیم ملی که ویترین فدراسیون است اما هنوز دبیر و انتخاب گزینه ای برای این مسئولیت اندر خم یک کوچه مانده است.

بررسی گزینه های غیربسکتبالی

البته که طی این مدت نام برخی افراد از جامعه بسکتبال به عنوان گزینه های موردنظر برای دبیری فدراسیون مطرح شد. افرادی مانند صفا علی کمالیان و علی توفیق که در رده های مختلف مربیگری کرده اند و در مقطعی هم با فدراسیون به ترتیب به عنوان عضو کادر فنی تیم ملی و دبیر همکاری داشته اند اما به نظر می رسد رئیس امروز فدراسیون برنامه جدی برای همکاری با آنها ندارد به خصوص که هیچ وقت هم در رابطه با این مربیان و رایزنی با آنها صحبتی نداشته است.

در هر صورت اینکه فدراسیون بسکتبال بعد از ۱۳ ماه همچنان با معضل دبیر مواجه است در حالیکه به نظر می رسد رئیس فدراسیون رویکرد سخت پسندانه ای نسبت به آن دارد داوری نمی خواهد صرفا تصمیمی بگیرد تا به واسطه آن صندلی دبیری در مجموعه اش پُر شود، او بدون شتاب و عجله بررسی و تصمیم گیری برای کلیدی ترین پست اجرایی فدراسیونش را دنبال می کند و حتی اخیرا تمرکز خود را معطوف به گزینه هایی خارج از خانواده بسکتبال کرده است.

البته که در بدو ورود به فدارسیون بسکتبال، ترجیح جواد داوری این بود که یک گزینه بسکتبالی و آشنا به این رشته دبیرش شود اما عدم نتیجه گیری ایده آل از این گزینه، وی را به سمت دیگر سوق داده و انتخاب از میان نفرات غیربسکتبالی اما کاربلد و توانمند در امور اجرایی که آن هم بدون شتاب و با حوصله درحال پیگیری است.

فعلا خبری از انتخاب دبیر نیست

شاید مسائل و حواشی که در دوره رئیس قبلی پیرامون دبیر فدراسیون ایجاد شده بود بی تأثیر در این حرکت با طمانینه رئیس امروز بسکتبال نباشد تا انتخابی برای دبیر داشته باشد که همراه با استقبال عموم و بدون چالش بوده و مهمتر اینکه نتیجه بخش باشد. اهمیت این مسئله برای داوری به حدی است که او از اندک شتاب قبلی در انتخاب دبیر دست کشیده تا بعد از رهایی از دغدغه های این روزها دوباره آن را در الویت قرار دهد.

فدراسیون بسکتبال به خاطر اعزام هایی که طی یکی دو ماه آینده در رده های سنی مختلف هر دو بخش مردان و بانوان دارد، روزهای پررفت و آمد و شلوغی را سپری می کند که مسائل و معضلات مالی هم بر سنگینی آن اضافه کرده است. به همین دلیل رئیس فدارسیون فعلا پرونده دبیر و انتخاب برای آن را کنار گذاشته تا بعد از رهایی از این درگیری های ذهنی مقطعی دوباره آن را پیش رو قرار دهد و اینبار به نتیجه هم برساند.

این در حالی است که حضور دبیر در فدراسیون بسکتبال می تواند بار زیادی از روی دوش برداردف اصلا اجرای تصمیمات رئیس، تهیه صورت جلسه هیأت رئیسه و مجمع و دستور جلسات آنها، ابلاغ تصمیمات و مصوبات هیأت رئیسه و … از جمله وظایف دبیر به عنوان بالاترین و اصلی ترین رکن اجرایی در فدراسیون است. بنابراین به طور حتم انتخاب هر چه سریعتر در این زمینه بیشتر از همه باید برای خودِ جواد داوری اهمیت داشته باشد اگرچه انتخاب معقول اثرات بادوام تری از انتخاب سریع دارد.