بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از انتقال تمامی مصدومان و فوتی‌ها به طبس خبر داد و گفت: از ۳واگن واژگون شده، دو مورد با کمک جرثقیل بلند شده و تلاش‌ها برای جا به جایی واگن دیگر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت در بازدید از محل حادثه قطار مشهد- یزد اظهار کرد: دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در اولین ساعات وقوع حادثه به محل اعزام شدند.

وی گفت: به دلیل بعد مسافت با مرکز استان فرماندار طبس همان ساعت اولیه در محل حاضر شد و مدیریت میدان را به دست گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون تمامی اجساد منتقل شده و مصدومین هم به بیمارستان انتقال پیدا کرده‌اند.

وی افزود: مسافرینی که مصدومیت سرپایی داشتند با قطاری که پیش بینی شد به ایستگاه راه آهن طبس منتقل شدند و با اتوبوس به شهرستان یزد منتقل شدند.

وی ادامه داد: خدمات دهی به حادثه دیدگان این سانحه، بلافاصله شروع شده و بی وقفه ادامه داشته است.

به گفته وی؛ سرعت عمل و وسعت خدمات سبب شده ۳-۴ ساعت بعد از وقوع حادثه، هیچ مصدوم و مسافری در صحنه باقی نماند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ارزیابی ابعاد و علل حادثه از اختیارات و وظایف مرکز بررسی سوانح راه آهن جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در این حادثه از مجموع ۱۱ واگن قطار، ۸ واگن از ریل خارج و ۳ واگن به طور کامل واژگون شده و مصدوم شدن و فوت شماری از مسافران را به همراه داشته است.

قناعت اظهار داشت: از سه واگن واژگون شده، دو مورد با کمک جرثقیل بلند شده و تلاش‌ها برای جا به جایی واگن مانده همچنان ادامه دارد.

وی تأکید کرد: با حضور دو نفر از معاونین وزیر راه و شهرسازی در محل وقوع حادثه، احتمالاً تا شب این مسیر باز شده و فعالیت قطار مشهد- یزد از سر گرفته می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشریح خدمات ارائه شده به مصدومان حادثه و مسافران این قطار، تصریح نمود: با قطاری که پیش بینی شد، مسافران به طبس منتقل شده و از آنجا به وسیله اتوبوس به یزد عزیمت کردند.

قناعت از حضور بالگردهای اورژانس خراسان رضوی، یزد و خراسان جنوبی در محل وقوع حادثه گفت و خاطرنشان کرد: خدمات درمانی مناسب به مصدومان ارائه می‌شود.

وی متذکر شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی و یزد هم برای ارائه کمک‌های درمانی اعلام آمادگی نموده‌اند.