نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین هم اکنون اعلام کرد که شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی بررسی اجرای پادمان در ایران را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین امروز چهارشنبه در پیامی توییتری از آغاز بررسی اجرای پادمان در ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

در پیام توییتری نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در این خصوص آمده است: شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی بررسی مسئله «راستی‌ آزمایی هسته ای: توافقنامه پادمانی NPT با ایران» را آغاز کرد.

پیام مذکور در این خصوص می افزاید: نماینده آلمان همین الان قطعنامه مربوط به این موضوع را ارائه کرد. مرتبط بودن این پیش‌ نویس در شرایط فعلی به شدت محل تردید است.

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز پیشتر مدعی شده بود: آمریکا و تروئیکای اروپایی پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی را جهت ارائه در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آماده کرده اند.

بنا به ادعای رویترز در متن پیش نویس این قطعنامه کشورهای غربی از جمهوری اسلامی ایران می خواهند به سوالات ادعایی آژانس در خصوص پیدا شدن آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت خود پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین هم در این ارتباط گفته بود: گزارش‌ های مربوطه را دیده‌ ام. چین با اقدامات کشورهای مربوطه برای تحت فشار قرار دادن ایران از طریق فشار بر شورای حکام آژانس در جهت تصویب قطعنامه مخالف است. حقایق بارها ثابت کرده که فشار نمی‌ تواند هیچ مشکلی را حل کند، بلکه تنها به تشدید تنش کمک و اوضاع را پیچیده‌تر می‌ کند.

لیجیان مذاکرات وین برسر احیای برجام را در مقطعی حیاتی دانست و تاکید کرد حرکات تقابلی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها همکاری بین ایران و آژانس را تضعیف کرده و روند مذاکرات را مختل می‌کند.