زنجان-رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: پس از ۲ سال قاتل متواری دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو با اشاره به اینکه حدود دو سال قبل در شهرستان طارم قتلی اتفاق افتاد، اظهار کرد: علت این قتل اختلافات ملکی بود و فردی حدود ۵۰ ساله اقدام به تیراندازی کرد و فرد مورد حمله قرار گرفته شده نیز در بیمارستان بر اثر خونریزی ناشی از اصابت گلوله جان خود را از دست داد؛ قاتل نیز بلافاصله متواری شد.

وی افزود: با همکاری دادستانی، عوامل قضائی و تلاش‌های کاراگاه‌های پلیس آگاهی استان زنجان، شب گذشته (۱۸ خردادماه) قاتل در یکی از کوهستان‌های استان‌های همجوار دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

آدینه‌لو با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که اختلافات خانوادگی و ملکی مهم‌ترین عوامل وقوع خشونت منجر به قتل در سطح استان زنجان است، تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد قتل‌های استان ناشی از کنترل نکردن خشم است.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با تاکید بر اینکه قتل موضوعی است که دامان چندین خانواده را می‌گیرد و تبعات منفی بسیاری نیز برای جامعه دارد، خاطرنشان کرد: در مراجع قانونی کشور راهکارهای حل این اختلافات وجود دارد، از این رو افراد به جای توسل به خشونت می‌توانند با مراجعه به مراجع قانونی اختلافات خود را حل کند.