کرمانشاه- فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اهمیت اجرای کامل سامانه گرمسیری در سرپل ذهاب، گفت: پیگیر تامین اعتبار برای اجرای سامانه در هفت هزار هکتار جامانده در سرپل ذهاب هستیم.

صدرالله بابلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پایه اشتغال در شهرستان سرپل ذهاب کشاورزی و دامپروری است، اظهار کرد: توجه به این ۲ پایه اشتغال و رسیدگی به مشکلات آنها از اصلی ترین اولویت‌های شهرستان سرپل ذهاب است.

وی افزود: طرح سامانه گرمسیری از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۰ به استان کرمانشاه است که تأثیر مستقیم بر ۲۷ هزار هکتار از مزارع شهرستان سرپل ذهاب دارد.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: با اجرایی شدن بخشی از این طرح تا کنون ۲۰ هزار هکتار از مزارع دیم این شهرستان را به کشت آبی تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به طرح اولیه آبرسانی به هفت هزار هکتار از مزارع شهرستان سرپل ذهاب باقی مانده است که برای اجرای ادامه این طرح پیگیر جذب اعتبارات هستیم.

بابلی خاطرنشان کرد: تأثیر اجرای این طرح در اراضی انجام شده در کیفیت و مقدار برداشت محصولات به ویژه گندم به شکلی است که ادامه اجرای این طرح را جز اولویت‌های شهرستان آورده است.

وی همچنین بر تأثیر مستقیم اجرای این طرح بر اشتغال و کاهش بیکاری شهرستان سرپل ذهاب اشاره کرد.