میامی - امام جمعه میامی با بیان اینکه دولت اعلام کرد که چهار قلم جنس گران می شود اما امروز شاهد هستیم که همه نیازهای مردم گران شده است، گفت: دولت سریعتر جراحی اقتصادی را به ثمر برساند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در آخرین خطبه‌های نمازجمعه میامی در سمت امامت جماعت این شهر به میزبانی مسجد جامع ضمن خداحافظی با مردم این شهرستان و با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال امام (ره)، تاکید کرد: یکی از نکاتی که معظم‌له در این دیدار به آن پرداختند، تضعیف انقلاب و پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی دشمنان است که باید نسبت به آن هوشیار بود.

وی با بیان اینکه توطئه‌های دشمنان تاکنون اثری نداشته اما باید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه داشته باشیم تا موفقیت‌ها تداوم داشته باشد، افزود: همانطور که معظم‌له نیز فرمودند، امام خمینی (ره) روح انقلاب اسلامی ایران است و نگذاریم که یاد ایشان در جامعه کم رنگ و تحریف شود.

دولت اقدامات جدی صورت دهد

امام جمعه میامی با بیان اینکه باید توصیه‌های امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی را مد نظر قرار دهیم، بیان کرد: از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح باید بهره گرفت چرا که انقلاب اسلامی ما با توکل به خدا و رهبری امامین انقلاب و پشتوانه مردم توانسته توفیقات خوبی را کسب کند هر چند در سال‌های اخیر بعضاً مسئولان کوتاهی‌هایی نسبت به مردم داشته و دارند و امروز رنج و دردی که مردم تحمل می‌کنند، مشکلات اقتصادی است اما مردم نسبت به اقدامات شجاعانه دولت امیدوار هستند.

صفایی پور با بیان اینکه دولت باید در کوتاه مدت اقدامات جدی را صورت دهد چرا که فرصت کوتاه است، تاکید داشت: چند ماه از دولت حجت‌الاسلام رئیسی گذشت و گرچه برخی رسانه‌ها و فضای مجازی دنبال پاشیدن بذر ناامیدی در بین مردم هستند اما مسئولان باید بیشتر توجه به مردم داشته باشند این جراحی اقتصادی باید زودتر به ثمر برسد امروز یک حالت لجام‌گسیخته در بازار وجود دارد و هر کسی از هر دری می‌رسد ده‌ها اقلام مورد نیاز مردم را گران می‌کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم طرح دولت زودتر نتیجه بدهد تا ثباتی از لحاظ معیشتی و اقتصادی در کشورمان اتفاق بیفتد، گفت: صراحتاً اعلام شد که چهار قلم جنس گران می‌شود اما تمام اجناس مورد نیاز مردم چندین برابر گران شده است لذا باید چاره‌جویی کرد بنابراین محور انقلاب اسلامی و ستون انقلاب بعد از توکل و رهبری داهیانه امام (ره) و رهبری، مردم هستند و لذا باید به مردم توجه داشت.

بهترین مردم را داریم

امام جمعه میامی با بیان اینکه مردم خوب از عهده امتحان برآمده و به خوبی با برنامه دولت همراه است که باید از مردم قدرانی کرد، بیان داشت: بهترین قدردانی از ملت سامان دادن به وضعیت معیشتی مردم محسوب می‌شود.

صفایی پور با بیان اینکه در رأس امور اگر حرف امام خمینی (ره) و رهبری خوانده شود، مطمئناً کشوری که این همه سرمایه دارد امروز به این وضع گرفتار نمی‌شد که مردم ما رنجور و گلایه مند باشند، بیان کرد: مردم وفادار و صبور و همیشه در صحنه هستند و باید خدا را شاکر باشیم.

وی در خاتمه بعد از هشت سال امامت جمعه میامی از مردم خداحافظی کرد صفایی پور علت تودیع خود را بازنشستگی دانست و از مسئولان خواست تا به درد مردم میامی بپردازند. صفایی پور همچنین از برگزاری مراسم معارفه امام جمعه جدید میامی در هفته آتی خبر داد.