شهردار تهران گفت: برای تغییر چهره شهر و نوسازی تهران الگوهای مناسبی را به کار می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی، روز شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در مراسم افتتاح ایستگاه مترو شهدای ۱۷ شهریور ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام رضا علیه السلام، اظهار کرد: یکی از تلخ‌ترین ایامی که ما سپری کردیم جسارت و اهانت در غالب هنر و مزدوری برای بیگانگان در پاشیدن خاک به خورشید در قالب جشنواره کن بود.

وی ادامه داد: امروز مفتخریم فردای روزی که تهرانی‌ها به عشق امام رضا (ع) در دانشگاه تهران جمع شدند و دلدادگی و شیفتگی خود را به تصویر کشیدند این ایستگاه را که با نام و شهدای ۱۷ شهریور مزین افتتاح کنیم.

شهردار تهران با اشاره به ایستگاه مترو شهدای ۱۷ شهریور گفت: این ایستگاه قریب به ۷ است که ساخت آن به طول کشیده شد و از بعد معماری و از بعد ایجاد آسایش در دسترسی‌های متعدد شایسته است.

وی گفت: من بزرگ شده این محله هستم و گذشته این محله و سختی‌های مردم و فاصله و بی عدالتی که تحمل کردند را می‌دانم و امیدوارم این نوع اقدامات و خدمت‌رسانی ها ذره‌ای از آلام شهروندان را کم کند.

زاکانی با بیان اینکه شهر تهران نیاز به نوسازی دارد گفت‌: این نوسازی در درون خود ضمن به ارمغان آوردن امنیت، آسایش و رفاه باید چهره شهر را با یک معماری ایرانی اسلامی به نمایش بگذارد و مجموعه‌های هویتی را در نقاط مختلف شهر آنگونه کنار هم قرار دهد که بزرگترین کلان شهر جهان اسلام را به نمایش بگذارد.

شهردار تهران با اشاره به یکی از مشکلات تهران گفت: حمل و نقل تهران و ترافیک و ایجاد شرایط سخت یکی از مشکلات تهران است و رفع این مشکل برای ما موضوع اساسی است.

وی ادامه داد: به صورت کلان رفع فاصله شمال و جنوب و ایجاد امکانات در شهر موضوع قابل توجه است و باید راه حل‌هایی را ارائه کنیم که در آنها هویت درست در کنار ایجاد امنیت و رفاه وجود داشته باشد و بتوانیم مشکلات را هم در راه حل منطقی حل کنیم.

زاکانی تصریح کرد: از ۳ ماه پیش قرارگاهی برای توسعه شهر بر محور حمل و نقل عمومی تشکیل داده شد و برای ۱۱ خط مترو برنامه ریزی های متعددی صورت گرفت تا ارائه خدمت را از سال ۱۴۲۰ به سال ۱۴۰۵ برسانیم.

وی با بیان اینکه مشکل ما منابع است، افزود: غیر از خط ۵ مترو تهران ۳۲۵ ایستگاه باید در تهران افتتاح شود که این ایستگاه‌ها تحولی برای نوسازی شهر تهران است و شهرداری تهران موظف است شرایط جدیدی را برای شهر ایجاد کند.

شهردار تهران گفت: اگر می‌خواهیم یک جا مشکلات شهر تهران را حل کنیم باید از فرصت طلایی شهر تهران استفاده کنیم و پایتخت را بر محور ایستگاه‌های مترو پیش ببریم و از نیمه دوم سال تعداد بیشتری از ایستگاه‌ها افتتاح می‌شوند و می‌خواهیم نوسازی شهر تهران را با الگوی طراحی مناسب پیش ببریم.

وی با اشاره به قرارگاه حمل و نقل عمومی، افزود: تقریباً تمامی معاونت‌های شهرداری در این امر دخیل هستند و این بازی بزرگی است که آینده دیگری از تهران را ترسیم می‌کند و پرونده آلودگی هوا، بی عدالتی و ترافیک را می‌بندد.

زاکانی ادامه داد: اعتماد و مشارکت مردم منجر به توسعه این ابر پروژه تهران می‌شود

شهردار تهران گفت: در تمامی حوزه‌ها برای پیشرفت تهران قدم برمی‌داریم تا نوسازی مناسبی در پایتخت صورت گیرد و سود و حاصل این امر مستقیماً به مردم باز می‌گردد و تمام ظرفیت خود را به سمتی می‌بریم که علاوه بر منتفع شدن مردم، شرایط جدیدی را ایجاد خواهیم کرد.