اصفهان _ سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: کتابخانه‌های عمومی باید رویدادمحور و مناسبتی حرکت کنند و از ظرفیت مردمی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی امروز، شنبه در جریان بازدید از کتابخانه عمومی شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نزدیک به ۳۰۰ کتابخانه عمومی و مشارکتی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان فعالیت دارند که ۲۱۱ واحد آن عمومی و بقیه مشارکتی است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های پیش روی کتابخانه‌های عمومی استان تشکیل هیأت اندیشه‌ورز است؛ این هیأت‌ها برای تولید فکر و اندیشه، رفع چالش‌های پیش روی این واحدها با استفاده از ظرفیت مردم و ارگان‌ها، فعال‌تر کردن کتابخانه و ایجاد فضای شاداب و نشاط‌آور برای جذب مخاطب از مهم‌ترین دستور کارهای این هیأت است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: کتابخانه‌های عمومی باید رویدادمحور و مناسبتی حرکت کنند و برگزاری مسابقه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی جشن‌ها با استفاده از ظرفیت مردمی را در دستور کار خود قرار دهند.

معتمدی افزود: ضروری است پایگاه جمع‌آوری دیدگاه‌ها با استفاده از ظرفیت کتابداران راه‌اندازی شود. فعال کردن کودکان که منجر به فعال شدن بزرگترها می‌شود و دعوت از خانواده برای حضور در کتابخانه‌ها در قالب یک طرح و تصویب آن در انجمن کتابخانه‌ها و کار چهره به چهره برای افزایش مطالعه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی اصفهان درباره لزوم ساخت کتابخانه مرکزی در شهرستان اردستان تاکید کرد: این شهرستان باید با حمایت انجمن کتابخانه‌ها، کمک و مساعدت شهرداری، پیگیری و همکاری مسئولان عالی شهرستان و استفاده از توانمندی نیکوکاران نسبت به ساخت کتابخانه مرکزی اقدام کند. اگر مشارکت مردم در فعالیت‌ها باشد بسیاری از کمبودها رفع می‌شود و کار به خوبی پیش خواهد رفت.