ساری- سرپرست اداره کل استاندارد مازندران گفت: طلاهای تولیدی و توزیعی در واحدهای صنفی استان بررسی و عیار آن سنجیده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس رحیمی با بیان این که سازمان ملی استاندارد ایران متولی اصلی اجرای استانداردهای اجباری است، اظهار کرد: فلزات گرانبها بر اساس قانون، مشمول مقررات اجرای استانداردهای اجباری در حوزه تولید، تمرکز، توزیع و فروش است.

وی با بیان این که استاندارد به منظور ایجاد قابلیت شناسایی تولیدکنندگان طلا و جواهر به آنها کد شناسایی حسب استقرار در استان‌ها، اختصاص می‌دهد، افزود: در استان مازندران ۲۷ واحد تولیدی مصنوعات طلا فعالیت می‌کنند که با حرف لاتین J مشخص شده اند. تولیدکنندگان پس از دریافت کد شناسایی باید کد شناسایی و عیار طلا را روی مصنوعات طلا تولیدی خود در محل قابل رؤیت حک کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان مازندران با اشاره به اینکه بخش توزیع و فروش طلا نیز مشمول استاندارد می‌شود، تصریح کرد: به دلیل فراوانی واحدهای توزیع کننده و فروشنده طلا در استان، نظارت جدی بر آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در ادامه تأکید کردند: ما به دنبال تعامل و ارتباط تنگاتنگ با اعضای اتحادیه طلا و جواهر استان هستیم تا در نهایت با قوت اعلام کنیم طلای تولیدی و عرضه شده در مازندران، دارای استاندارد لازم است.

رحیمی با بیان این که در زمان بازرسی در صورت بروز انحراف حسب دستورالعمل مربوطه برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.