اردستان-مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: کتابخانه ها باید خانواده محور شوند یعنی فضایی را فراهم کنیم که افراد به شکل خانوادگی به کتابخانه ها بیایند و مطالعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام رمضانعلی معتمدی بعدازظهر شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان، اظهار داشت: خدمت در کتابخانه های عمومی را باید گسترش دهیم یعنی از تک خدمتی به چند خدمتی تبدیل کنیم و این موضوع نیازمند طرح‌های نو، مبتکرانه و خلاقانه است.

وی افزود: یکی دیگر از طرح‌های ما این است که کتابخانه های ما خانواده محور باشند یعنی اینکه فضایی را فراهم کنیم که خانواده‌ها به صورت خانوادگی به کتابخانه ها بیایند و مطالعه کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کتاب‌ها را به مدارس آموزش و پرورش انتقال دهیم و اینها به صورت فصلی جابجا شوند و بین مساجد و خانه‌ها و مدارس کتاب‌ها در گردش باشند تا از این طریق هم تعداد عضو های کتابخانه ها افزایش یابد و هم کتابخوان ها بیشتر شود.

معتمدی در خصوص جذب نیرو در کتابخانه ها، تصریح کرد: ما اکنون در حال بررسی یک وضع موجود و یک وضع مطلوب هستیم که در این وضعیتی که بررسی می‌کنیم تعداد نیروی مورد نیاز مشخص می‌شود و سپس از طریق نهاد کشور و انجام آزمون جذب خواهند شد.

وی بیان کرد: در چهار شهرستان استان اصفهان و در هر شهر یک نیروی کتابدار برای نهاد کتابخانه های عمومی جذب می‌شوند.