ساوه - سرپرست جهاد کشاورزی ساوه گفت :۴۰ هزار هکتار از ۶۶ هزار هکتار اراضی آبی شهرستان ساوه مستعد آبیاری قطره‌ای هستند.

علیرضا طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۷ پروژه آبیاری و عمرانی با اعتبار بیش از ۴ میلیارد تومان در سطح روستاهای شهرستان ساوه اجرایی شد.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل ۴ پروژه آبیاری نوین به مساحت ۱۴۵ هکتار و ۳ پروژه عمرانی شامل احیا و مرمت قنات، احداث کانال درجه سه و چهار زیر دست سد الغدیر و آبیاری، احبا و مرمت قنوات، احداث کانال درجه سه و چهار در سد الغدیر و انشعابات با لوله ۴ کیلومتری به بهره برداری رسید.

سرپرست جهاد کشاورزی ساوه تصریح کرد :۴۰ هزار هکتار از ۶۶ هزار هکتار اراضی آبی شهرستان ساوه مستعد آبیاری قطره‌ای هستند که تا به امروز ۱۲ هکتار از منابع دولتی و بیش از ۳ هزار هکتار از منابع بخش خصوصی به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند.

طهماسبی با بیان اینکه شهرستان ساوه در اجرای آبیاری نوین از شهرستان‌های موفق استان مرکزی بوده، گفت: از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ شهرستان ساوه طی ۴ سال متوالی بیش از ۴۰ درصد اعتبارات استانی در حوزه آبیاری تحت فشار را جذب کرده است اما در دو سال اخیر به دلیل کمبود اعتبار به تناسب آن اجرای آبیاری نوین در سطح شهرستان ساوه کاهش یافته است.

وی افزود: امیدواریم با رویکردی که دولت سیزدهم در زمینه آب و طرح‌های بهینه مصرف آب که به عنوان سیاست‌های کلان پیش بینی شده و اعتبارات خوبی هم تخصیص داده شده شاهد اجرای آبیاری نوین در سطح وسیع در سطح شهرستان ساوه باشیم.