جمعی از ورزشکاران و نخبگان علمی و ادبی کویت که در رویدادهای مختلف طی یک سال اخیر از رویارویی با رقبای صهیونیست خودداری کرده بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه الجزیره، اتحادیه وکلای کویتی با همکاری شمار زیادی از مؤسسات مردم نهاد این کشور، نشستی را در راستای تجلیل از شخصیت‌های کویتی مخالف عادی سازی روابط برگزار کردند.

این مراسم برای حمایت از شخصیت‌های کویتی برگزار شد که با وجود امکان برتری در رقابت‌های بین‌المللی، ترجیح می‌دهند با حمایت از ملت مظلوم فلسطین، در برابر رقبای صهیونیستی خود حاضر نشده و یا در صورتی که رژیم صهیونیستی در گردهمایی و یا نشستی حضور داشته باشد از حضور در آن اجتناب ورزند.

در این مراسم از ۱۲ شخصیت کویتی از جمله «ناصر الدوسری» ادیب و نویسنده کویتی، «بدر الهاجری» قهرمان کویتی در رشته شطرنج، «محمد العوضی» نوجوان کویتی در رشته تنیس، «جنان الشهاب» بانوی نخبه کویتی، «عبدالرزاق البغلی» ورزشکار رشته‌های ساحلی، «محمد الفضلی»، «خلود المطیری» و «حسین النصار» ورزشکاران رشته شمشیربازی کویت و «ناصر الفرج» قهرمان رشته جوجیتسو تقدیر به عمل آمد.

این ورزشکاران و نخبگان علمی و ادبی کویت در رویدادهای مختلف طی یک سال اخیر از رویارویی با رقبای صهیونیست خودداری کرده و یا همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی نظیر اکسپوی دبی را در مخالفت با عادی سازی روابط از سوی امارات با رژیم صهیونیستی، تحریم کرده بودند.

مردم کویت در عرصه‌های مختلف بارها مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی ابراز داشته‌اند. از لحاظ تاریخی نیز کویت پیشینه‌ای طولانی در مبارزه با رژیم صهیونیستی دارد. شیخ صباح سالم الصباح امیر وقت کویت در در پنج ژوئیه سال ۱۹۶۷ به نیروهای مسلح کویتی فرمان جنگ علیه گروههای مسلح صهیونیستی در اراضی فلسطین را داد.