اردبیل- معاون راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از تخصیص ۳ هزار تن قیر رایگان توسط بسیج سازندگی برای راهدای استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور نجف قلیزاده عصر دوشنبه در بازدید از عملیات آسفالت محور هیر به دربند از تخصیص ۳ هزار تن قیر رایگان توسط بسیج سازندگی برای راهداری استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: با تخصیص این میزان قیر راه ۱۸ روستا به طول ۶۰ کیلومتر در سراسر استان در حال آسفالت است.

وی از آسفالت بودن ۵۸ درصد از راه‌های روستایی استان اردبیل خبر داد و گفت: متوسط راه روستایی آسفالت در کشور ۵۲ درصد بوده که میانگین راه روستایی آسفالت در استان اردبیل از متوسط کشوری بیشتر است.

معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های اداره کل راهداری برشمرد و بیان کرد: حدود ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در حال بهسازی است که از این میزان ۱۱۰ کیلومتر و حدود ۳۵ روستا تا پایان فصل کاری آسفالت خواهد شد.

نجف قلی زاده ادامه داد: ۳۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی تخصیص یافته و هم اکنون راهداران پرتلاش استان در محورهای فرعی و روستایی مشغول عملیات لکه گیری و آسفالت هستند.