ساوه - معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ساوه گفت: تجهیز و نوسازی کتابخانه های ساوه امری ضروری است که باید با در نظر گرفتن اعتبارات لازم نسبت به انجام این امر مهم اقدامات لازم صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین قاسمیان عصر دوشنبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه ها که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت کتابخوانی بسیار بالا است لذا جلسات انجمن کتابخانه ها باید با حضور همه اعضای اصلی برگزار شود و مدیرانی که دعوت می‌شوند باید شخصاً حضور داشته باشند.

وی با اشاره به ترویج کتاب خوانی بین آحاد مردم افزود: باید کتاب خوب به مردم معرفی شود زیرا امروز فضای مجازی جای کتاب را در جامعه گرفته و این فضای مجازی و تبادل اطلاعات گذرا است ولی کتاب اطلاعات ماندگار دارد و باید این مزایای خواندن کتاب در جامعه تبیین شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ساوه تصریح کرد: تجهیز و نوسازی کتابخانه های شهرستان امری مهم و ضروری است که باید با در نظر گرفتن اعتبارات لازم نسبت به انجام این امر مهم اقدامات لازم صورت پذیرد تا شاهد حضور حداکثری شهروندان ساوجی در کتابخانه ها باشیم.

قاسمیان با اشاره به اهمیت شاداب سازی کتابخانه ها، گفت: ایجاد جذابیت در کتاب و کتابخانه باعث شادابی نخواهد شد بلکه نشاط و شاداب سازی در وهله اول باید از کتابداران آغاز شود و اگر در وجود کتابدار این جذابیت و شادابی ایجاد نشود، کتابخانه و کتاب نیز جذاب نخواهد بود.

محمد اشرفیان، رئیس کتابخانه های عمومی ساوه نیز در این جلسه گفت: تعامل اداره کتابخانه های عمومی ساوه با سایر ادارات شهرستان با وفاق بین اعضای انجمن همراه است و بی شک پیگیری مصوبات جلسات انجمن و تحقق آنها ما را چند قدم به سمت فرهیختگی، انس با کتاب و قرآن پیش خواهد برد.

وی افزود: سرانه فضای کتابخانه در شهرستان ساوه وضعیت مطلوبی ندارد لذا اداره کتابخانه های عمومی ساوه در خصوص ایجاد کتابخانه در شهرک علوی مکاتباتی را با فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام داده که تا کنون به دلیل مقاومت اداره کل راه و شهرسازی این امر اجرایی نشده است.

رئیس کتابخانه های عمومی ساوه با بیان اینکه سرانه فضای استاندارد به ازای هر ۱۰۰ نفر ۸ متر مربع است، تصریح کرد: اکنون ۸ کتابخانه نهادی و ۲ کتابخانه مشارکتی شهید شاهرخ زندان و شهید ناصری مهمان‌شهر در ساوه فعال هستند اما نیاز شهرستان حدود ۱۴ کتابخانه است.