«زمان‌های بی بازگشت» عنوان جدیدترین آثار نقاشی تارا بهبهانی است که از ۲۷ خرداد تا ۸ تیر در گالری گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، تارا بهبهانی هنرمند نقاش و پژوهش‌گر معاصر درباره نمایشگاه «زمان‌های بی بازگشت» که از ۲۷ خرداد تا ۸ تیر در گالری گلستان برگزار می‌شود، توضیح داد: حوادث، روزمرگی‌ها، فرازها و فرودها همه زمان‌های بی بازگشت هستند. زمان‌هایی می آیند و می‌روند و گاهی خاطره‌ای شیرین و دلچسب می‌سازند و گاه یادآوری آنها چیزی جز ملال و کسالت بر جای نمی‌گذارند. در سال‌های زندگی من هم زمان‌های بی بازگشت بسیاری آمدند و رفتند، خوشی‌ها و سختی‌ها، شادی‌ها و غم‌ها، نقش‌هایی را بر جای گذاشتند که یادآوری آنها برایم، من امروز را ساخته است که ایستاده ام و زمان‌های بی بازگشت پیش رویم را جستجو می‌کنم.

وی گفت: این دوره از نقاشی‌هایم برایم اهمیت زیادی دارند. زمان به من فرصت داد که بازگو کننده لحظات رنگینی باشم که با فرم‌های گذشته سرزمینم پیوند خورده و در دل و جانم به جا مانده اند. نواهای سازها، پرنده‌ها و چشمان امیدواری که گذشته را طی کرده و آینده را جستجو می‌کند. گذشته‌ای که بی بازگشت است و فرداهایی پر از ابهام.

بهبهانی افزود: در این نمایشگاه ۱۸ نقاشی با تکنیک رنگ روغن که تعدادی از آنها بر روی بوم‌های شش ضلعی و حاصل کار سه سال اخیر من است، به نمایش در می آیند. فرم بوم‌های این مجموعه ببیننده را به دنیای رنگانگ و پر رمز و راز کاشی‌های ایرانی دعوت می‌کند.

تارا بهبهانی، نقاش و پژوهشگر هنر، متولد ۱۳۶۲ در تهران است. وی نقاشی را از کودکی نزد پدرش، تاها بهبهانی و مجسمه سازی را نزد مادرش، مهین تابان آموخته است. تحصیلات و مطالعات دانشگاهی او در گذشته هنر ایران و تحقیق و پژوهش در آن، زمینه خلق آثار نقاشی و مقالات متعدد هنری شده است. از آنجا که نقوش کاشی‌ها و فرم‌های ایرانی در هنر ایران شاخص و مورد توجه است، بازنمایی این نقوش در نقاشی‌های تارا در این سال‌ها سبک و سیاق مختص خود او را در ذهن‌ها یادآور می‌کند، که مشخصه کارهای نقاشی اوست. تارا نمایشگاه‌های متعدد در ایران و خارج از ایران داشته و منتخب بینال های پکن، کینگ دائو و Magic of Persia در دبی بوده است. او هم اکنون علاوه بر نقاشی مدت بیست سال است که به کار تدریس نقاشی و پرورش خلاقیت به کودکان و نوجوانان نیز مشغول است.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند ۲۷ خرداد تا ۸ تیر از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ مراجعه کنند. گالری پنج شنبه‌ها تعطیل است.