بیرجند- رئیس فدراسیون ووشو از رشد خوب ووشوی خراسان جنوبی و افزایش انتظارات در دوره جدید خبر داد و گفت: ورزشکاران این رشته می توانند قدم های جدی و خوبی در این زمینه بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر صدیقی ظهر چهارشنبه در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت ووشوی خراسان جنوبی از رشد خوب ووشوی خراسان جنوبی و افزایش انتظارات در دوره جدید خبر داد و گفت: ورزشکاران این رشته می‌توانند قدم‌های خوبی در این زمینه بردارند.

وی اظهار کرد: توجه به مسائل فرهنگی، مسئولیت‌های اجتماعی و همگانی کردن این رشته ورزشی با محوریت سلامت خانواده در دو سال گذشته از اولویت‌های مورد نظر فدراسیون بوده است.

به گفته صدیقی رشته ووشو در ۳۷۵ شهر کشور فعال است و حدود ۱۱۰ هزار ووشوکار در این رشته ساماندهی شده‌اند و بیش از ۲۰۰ هزار نفر هم غیر مستقیم با این رشته ورزشی همکاری دارند.

ایجاد سامانه جامع استعدادیابی

رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد: برای تسهیل روش‌های سنجش، ارزیابی، تحلیل شاخص‌های مهارتی، جسمانی و روانشناسی ورزشکاران، سامانه جامع استعدادیابی ووشو زیر نظر اساتید و کارشناسان فدراسیون راه‌اندازی شده است که مربیان در نقاط مختلف کشور از این سامانه می‌توانند استفاده کنند.

وی بهره‌گیری از تکنولوژی و نکات علمی را از مزیت‌های سامانه استعدادیابی ووشوی کشور دانست و اضافه کرد: هیچیک از ۱۷۰ کشور عضو کنفدراسیون جهانی و آسیایی چنین ظرفیتی را تاکنون برای مربیان خود ایجاد نکرده‌اند.

کمک به هیئت‌ها با وجود مشکلات مالی

وی با اشاره به محدویت‌های مالی و عدم تخصیص اعتبارات ۲۷ درصد از مالیات بر ارزش افزوده به فدراسیون ووشو گفت: با وجود مشکلات مالی در سال گذشته ۴۵۰ میلیون تومان به هیأت‌های ورزشی استان‌ها کمک شد.

رئیس فدراسیون ووشو با بیان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خراسان‌جنوبی در رسته ووشو ووشو تصریح کرد: اگر تیم‌های ووشو در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در استان تشکیل شوند از پرداخت حق ورودی برای شرکت در لیگ‌های برتر و رقابت‌های باشگاه‌های کشور معاف خواهند شد.

صدیقی از برگزاری اردوهای تیم ملی و میزبانی مسابقات قهرمانی ووشو در خراسان جنوبی استقبال کرد و ادامه داد: برای ارتقای سطح علمی و عملی مربیان و داوران ووشو استان، اساتید برجسته فدراسیون به خراسان جنوبی اعزام خواهند شد.

به گفته وی در صورتی که فضاهای ورزشی مناسبی در اختیار هیأت ووشوی استان قرار گیرد برای تأسیس خانه‌های ووشوی خراسان جنوبی تجهیزات مورد نیاز تأمین خواهد شد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه سیاست‌های مورد نظر ما بر اساس سیاست‌های است که وزارت ورزش و جوانان مشخص می‌کند، اظهار کرد: در چهار سال آینده باید توسعه ورزش همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای و بانوان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

تدوین تقویم ورزشی

سیده اعظم اسلامی خواستار تدوین تقویم ورزشی با همکاری هیأت‌های شهرستان شد و تصریح کرد: در تقویم ورزشی هیأت علاوه بر توجه به برنامه‌های فدراسیون ووشوی کشور به برنامه‌های فرهنگی نیز باید توجه کافی شود و بر اساس آئین نامه موجود در یک ماه آینده رؤسای هیأت‌های شهرستان‌ها و کمیته مختلف هیأت‌ها باید مشخص شوند.

اجرای طرح استعدادیابی

وی با اشاره به اینکه مربیان تیم ملی باید برای برگزاری دوره‌های آموزشی در استان حضور یابند، ادامه داد: از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی به خوبی باید استفاده شود و از مهرماه سال جاری با همکاری آموزش و پرورش طرح استعدادیابی اجرا و برای بر پایی جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی برنامه‌ریزی شود.

اسلامی بر ضرورت بر گزاری دوره‌های ارتقا برای مربیان و داوران، حضور بیشتر رئیس هیأت استان در شهرستان‌ها و نظارت بر اجرای برنامه‌ها، کمک فدراسیون برای تأمین تجهیزات مورد نظر و حذف ورودی برای شرکت ووشوکاران استان در مسابقات قهرمانی کشور و افزایش دانش ورزشکاران تاکید کرد.

رئیس هیأت ووشو استان هم با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته با وجود همه کمبودهای به لطف خدا توسعه ورزش همگانی راهبرد اصلی ما بود، اظهار کرد: با تاکید بر رشد فنی نخبگان، از تهدیدها به عنوان فرصت استفاده شد تا با تعامل با دفتر نماینده ولی فقیه، سپاه انصارالرضا (ع)، دهیاری‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه با هم افزایی کنیم.

جذب نیروی انسانی انجام شود.

حجت الاسلام وحید خرمشاد اضافه کرد: در این مدت با ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها، مشکلات موجود بررسی و راهکارهای برای رفع آنها پیشنهاد شد و پنج هیأت فعال استان به ۱۰ هیأت افزایش یافت.

تحقق ۱۰۰ درصد برنامه‌ها

به گفته وی با وجود کمبود منابع مالی در دوره گذشته ۱۰۰ درصد بر نامه‌های هیأت محقق شد و مهم‌ترین راهبرد در دوره جدید، توسعه فنی ورزشکاران با حمایت اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون است.

بیان دیدگاه‌ها

در ادامه جلسه مجمع، اعضا به بیان مطالبی چون اعلام آمادگی هیأت‌های بسیج، دانش آموزی، کارگری و دانشجویی برای همکاری، کمبود فضای ورزشی استاندارد، ضرورت حمایت مالی از شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات مجازی در دوران کرونا، استاندار نبودن خانه ووشوی بیرجند و واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی و لزوم اجرای طرح استعدادیابی پرداختند.

«خرمشاد» سکاندار هیأت ووشو

در این جلسه «حجت الاسلام وحید خرمشاد» به عنوان تنها کاندید، با کسب ۲۳ رأی همه اعضای مجمع به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیأت ووشوی خراسان جنوبی، «مریم سرزهی» با ۲۲ رأی به عنوان نایب رئیس، «یونس باقری» با ۲۱ رأی خزانه دار، «نوید خرمشاد» با ۲۱ رأی کارشناس خبره، «مریم فرخی» عضو خانم با ۲۱ رأی و «احمد حسینی» با ۲۱ رأی به عنوان عضو آقای مجمع و «کوشا پور» با ۲۳ رأی به عنوان بازرس هیأت انتخاب شدند.