زنجان-معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: مهم‌ترین دغدغه این حوزه مربوط به چالش‌های اعتباری و مالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تیموری ظهر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، با تاکید بر اینکه به جد دنبال اختصاص اعتبارات مناسب و پایدار در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستیم، گفت: یکی از دلایل اصلی مشکلاتی که امروز در حوزه اعتبارات با آن مواجه هستیم، به خاطر تغییراتی است که در هزینه‌ها ایجاد شده است.

وی با یادآوری اینکه استان زنجان در بحث حوادث طبیعی جزو استان‌های پیش‌قدم و همواره کمک‌حال این سازمان بوده است، تصریح کرد: این استان علاوه بر این در حمل کالاهای اساسی، همایش پیاده‌روی اربعین و مواردی از این دست، توانسته است بسیاری از نیازهای ما را پاسخ دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه زنجان به خاطر قرارگیری در کریدور شرق و غرب از نظر حمل و نقل از اهمیت زیادی برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این سازمان در حوزه حمل و نقل مربوط به عمر ناوگان است که اکثراً فرسوده است و این میزان فرسودگی ناوگان به حدی است که کارخانجات داخلی توان تولید و جایگزینی در این زمینه را ندارند.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با یادآوری اینکه مشکلاتی که امروز در استان زنجان داریم، بیشتر مربوط به آزادراه زنجان به تبریز است، افزود: با توجه به اینکه آزادراه زنجان به تبریز، پروژه مشارکتی است، به همین خاطر باید تلاش کنیم تا از این وضعیت خارج شویم.

تیموری از معیشت به عنوان یکی دیگر از چالش‌های پیش روی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یاد کرد.

گفتنی است، در این مراسم جعفر قزوینیان به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان معارفه و غلامحسین علی‌اکبری نیز تودیع شد.