ناتو اعلام کرده که به ارائه تجهیزات نظامی از جمله تسلیحات سنگین به اوکراین ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو اعلام کرد که اعضای این سازمان متعهد هستند که تجهیزات نظامی مورد نیاز اوکراین از جمله تسلیحات سنگین و سیستم‌های دوربرد را تأمین کنند.

استولتنبرگ گفت که انتظار دارد اعضای ناتو در اجلاس سران مادرید با بسته کمک تسلیحاتی جامع به اوکراین موافقت کنند، زیرا به گفته او این کمک‌ها به اوکراین برای عبور از تسلیحات ساخت دوران شوروی به تجهیزات مدرن ناتو و بهبود قابلیت همکاری با ناتو کمک خواهد کرد.

استولتنبرگ همچنین گفت: ما اکنون در مورد مقیاس و طراحی وضعیت خود برای بلندمدت و برای اطمینان از اینکه ما می‌توانیم از هر وجب از خاک متفقین دفاع کنیم، تصمیم خواهیم گرفت و این به معنای افزایش حضور و آمادگی ما خواهد بود.

در ادامه استولتنبرگ گفت که گروه تماس حمایت از اوکراین به رهبری ایالات متحده نیز در ناتو برای گفتگو در مورد نیازهای فوری اوکراین به تجهیزات نظامی رایزنی خواهند کرد.

جلسه گروه تماس دفاع اوکراین امروز برگزار خواهد شد و نمایندگانی از ۵۰ کشور که همگی در حال حاضر نوعی کمک به اوکراین ارائه می‌کنند، در آن حضور خواهند داشت. مقامات مذکور این مسئله را که چه کمک‌های امنیتی بیشتری را می‌توانند فوراً و همچنین در طولانی مدت به اوکراین ارائه دهند، بررسی خواهند کرد.

طبق اعلام «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، در این نشست درباره تأمین و ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین بحث و گفتگو خواهد شد.