همدان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در سطح شهرستان حدود ۳۵۰ هکتار باغ های زرد آلو داریم و از هر هکتار حدود ۱۲ و نیم تن محصول برداشت می‌شود.

علی مروت امیری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: میزان تولید این محصول در شهرستان بیش از ۴ هزار تن است که اغلب به صورت تازه خوری به شهرستان‌های هم جوار صادر می‌شود

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۴۲۰ هکتار از اراضی شهرستان نهاوند در حال مطالعه و برنامه ریزی در راستای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه تابه حال در سطح شهرستان ۱۳ هزار هکتار از اراضی نهاوند مجهز به سیستم‌های آبیاری نوین شده‌اند، گفت: در حال حاضر، حدود ۱۲ هزار هکتار زمین مستعد اجرای طرح‌های نوین آبیاری جهت استفاده از یارانه‌های دولتی با همکاری خود کشاورزان برای اجرای طرح بارانی، قطره‌ای و آبیاری کم فشار در شهرستان وجود دارد.

امیری با بیان اینکه ۴۲۰ هکتار از اراضی شهرستان مورد مطالعه و برنامه ریزی در خصوص اجرای طرح‌های آبیاری هستند؛ افزود: دولت حمایت خود را به صورت یارانه و بلاعوض از متقاضیان طرح‌های آبیاری دارد و در طرح‌های عمومی با همکاری کشاورزان تا ۸۰ درصد اعتبار تأمین می‌شود.