بوشهر- سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فعالیت‌های عملی-پژوهشی بین دانش‌آموزان استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر بازیار صبح یکشنبه در نشست شورای اداری آموزش و پرورش تنگستان اظهار داشت: ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش در مدرسه و در میان دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان این مملکت از رویکردهای اساسی آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: پژوهش یکی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت هر کشوری است که جامعه را به سمت تحرک علمی سوق می‌دهد، از این رو اقدام پژوهی یک حرکت نو در در حوزه تعلیم و تربیت به حساب می‌آید.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر خاطر نشان کرد: دایر شدن آزمایشگاه مرکزی سلول‌های بنیادی در استان می‌تواند یک پایگاه عملی – پژوهشی مهمی در جنوب کشور برای خدمت رسانی به دانش آموزان، فرهنگیان و جامعه دانشگاهی استان بوشهر و در سطح ملی برای سایر استان‌ها فراهم شود.

توسعه خدمات به جامعه فرهنگی

امام جمعه شهر اهرم نیز در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی اظهار داشت: همه باید برای ارائه بهترین خدمات به جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان تلاش کنیم.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده افزود: مسئولیت در نظام مقدس اسلامی یک آزمون الهی است و همه ما مسئولین باید تلاش کنیم که با مسئولیت‌پذیری و تلاش خود، در این آزمون الهی سربلند شویم.

مقام نخست پژوهشی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنگستان نیز در این نشست اظهار داشت: مقام نخست استانی را در ارزشیابی پژوهش سراهای دانش‌آموزی توسط پژوهش سرای دانش‌آموزی فرهنگ این شهرستان در ۱۴۰۰-۱۳۹۹ کسب کردیم.

روح الله غلامیان گفت: امیدواریم بازدید مدیر بخش دانش‌آموزی ستاد سلول‌های بنیادی کشور بتواند گام مهمی برای استقرار این آزمایشگاه در استان باشد.