نیر- فرماندار شهرستان نیر گفت: استکبار جهانی امروز از داشته‌های نظامی ما در هراس و واهمه نیست بلکه از روحیه جهاد و شهادت فرزندان این مرز و بوم بیمناک است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی ظهر یکشنبه در نشست بررسی برگزاری کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل با حضور امام جمعه نیر اظهار کرد: شهدا و خانواده‌های ایثارگران ولی نعمتان نظام اسلامی هستند که همواره باید ارج و منزلت آنها حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه ایده برگزاری کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، ایده‌ای شایسته و درخور احترام است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اهتمام ویژه داشته و کارگروه‌ها در این زمینه به صورت همه‌جانبه فعال باشند.

فرماندار شهرستان نیر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل‌های جدید یکی از اصلی‌ترین محورهای شهرستان نیر است که در راستای کنگره شهدا باید رواج پیدا کند.

محمدی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی دبیرخانه کنگره شهدا در نیر شاهد برگزاری برنامه‌های عظیم فرهنگی در سطح شهرستان خواهیم بود، افزود: استکبار جهانی امروز از داشته‌های نظامی ما در هراس و واهمه نیست بلکه از روحیه جهاد و شهادت فرزندان این مرز و بوم بیمناک است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان نیر در دوران دفاع مقدس و در دفاع از مرز و بوم کشور شهدای زیادی از جمله شهید بنامعلی محمدزاده و ۲ شهید خلبان دیگر را تقدیم کرده که از شهدای شاخص دوران دفاع مقدس هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه حکم مسئولیت فرماندار و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج نیر در کنگره شهدا اعطا شد.