رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، راهنمای پوشش حرفه ای در این دانشگاه را برای اعضای هیات علمی، کارکنان، دستیاران، دانشجویان و سایر فراگیران ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین قناعتی در نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی، بیمارستان‌ها، پژوهشگاه‌ها و شبکه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، راهنمای پوشش حرفه‌ای مصوب سال ۱۳۹۳ را دوباره ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: «راهنمای پوشش حرفه‌ای در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ در شورای دانشگاه تصویب و سپس ابلاغ شد. این راهنما با هدف حفظ شأن و حرمت حرف پزشکی و محیط علمی دانشگاه، برانگیختن حس احترام، آرامش و اعتماد در دریافت کنندگان خدمات و جلوگیری از انتقال عفونت و حفظ ایمنی خود و بیماران و با همفکری و همکاری طیف وسیعی از ذینفعان در دانشگاه تدوین شد.

بر اساس این راهنما که رعایت و اجرای آن در ششمین نشست دوره جدید هیأت رئیسه دانشگاه در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۰ نیز مورد تأیید و تاکید مجدد قرار گرفت، اعضای هیأت علمی، کارکنان، دستیاران، کارورزان، دانشجویان و تمامی فراگیرندگان، ملزم به رعایت شئون حرفه‌ای پوشش در دانشگاه و کلیه واحدهای تابعه آن هستند.

ضمن ارسال مجدد راهنمای پوشش حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی تهران (Dress Code) و تاکید بر اجرای دقیق آن، ضروری است تا در صورت عدم رعایت مفاد این دستورالعمل، برخورد انضباطی جدی با خاطیان صورت پذیرد.

بر این اساس و به منظور صیانت از محیط مقدس دانشگاه و حفظ سلامت معنوی محیط‌های آموزشی و درمانی، ورود افرادی که به مفاد راهنمای فوق احترام نگذاشته و آن را رعایت نمی‌کنند، به محوطه دانشگاه و کلیه واحدهای زیرمجموعه آن ممنوع است.

مسئولیت حس اجرای این بخشنامه و دستورالعمل فوق بر عهده مسئولین و رؤسای واحدهای دانشگاه خواهد بود.»

راهنمای پوشش حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی تهران (Dress Code)