گرگان - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان گفت: تبدیل وضعیت روستاها به شهر به توسعه کیفیت و سطح زندگی مردم استان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی احمدی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از اهداف مهم تقسیمات کشوری و وظایف اصلی و مهم معاونت سیاسی، بهبود کیفیت سطح زندگی اهالی و ارتقا شاخص‌های توسعه است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان افزود: قابلیت‌های روستاها توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار گرفته و پس از بازدیدهای میدانی، درخواست مبنی بر تبدیل وضعیت از سوی فرمانداری‌ها به استانداری ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: طی شش ماه گذشته، درخواست تبدیل وضعیت سه روستای ینقاق گالیکش، القجر مینودشت و خواجه نفس گمیشان به شهر از سوی استانداری به وزارت کشور ارسال شد.

احمدی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در این تبدیل وضعیت بهره مندی روستائیان از خدمات موجود است و ما در حوزه تقسیمات کشوری با ارتباطاتی که بخشداری‌ها و فرمانداری و با دهیاری‌ها و مردم برقرار می‌کنند در جهت این بهره مندی اقدام می‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون ما ۷۴ نقطه جمعیتی در استان احصا شده که دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستند و پرونده آنها جهت اخذ مصوبه هیئت وزیران به وزارت کشور ارسال شد.

احمدی از اجرای طرح کد گذاری عناصر واحدهای تقسیماتی در سطح استان سخن گفت و اظهار کرد: در راستای این طرح که با همکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی در حال اجرا است، سه هزار و ۲۵۹ نقطه جمعیتی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شناسایی شده که رفع نقص این نقاط در دستور کار ما است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان همچنین در خصوص ارتباط این اداره کل با احزاب استان گلستان گفت: در شش ماه گذشته، سه جلسه با خانه احزاب با حضور استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد.

وی افزود: یکی از اهداف اداره کل سیاسی تقویت و توانمندسازی احزاب استان است، چرا که اعتقاد داریم هرچه احزاب منسجم‌تر و فعال‌تر باشند، شرایط بهتری در استان خواهیم داشت.

احمدی ادامه داد: تا کنون هفت فقره پرونده رسیدگی به پرونده احزاب در استان تشکیل شده که پنج پرونده برای وزارت کشور ارسال شده است.

گفتنی است که مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری گلستان، در انتهای سخنانش از برگزاری همایش بزرگی در استان با حضور احزاب مختلف و مدیران کشوری خبر داد.