شیراز - مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به اینکه فارس در محور های مواصلاتی عقب مانده است ، گفت: طی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تنها ۱۵۰ کیلومتر مسیر در استان ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا طالبان ظهر چهارشنبه در نشستی خبری بیان کرد: در زمینه راه استان فارس به شدت از استان‌های همجوار عقب است و از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ برآورد انجام شده به صورت میانگین ۱۰۵ کیلومتر راه اصلی در استان ساخته شده است که تلاش می‌شود با تأمین اعتبار برای امسال به ۲۰۰ کیلومتر برسیم.

وی ادامه داد: ۱۸ محور در حال حاضر در حال ساخت است که اگر تا پایان سال به بهره‌برداری برسد میانگین ۲۰۶ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در استان ساخته می‌شود که شامل ۱۰۲ بزرگراه و ۱۰۴ آزادراه است.

به گفته این مقام مسئول آزادراه شیراز - اصفهان بر اساس آخرین قولی که معاون رئیس‌جمهور داده تا پایان امسال قطعات اول تا ششم به بهره‌برداری برسد این در حالی است که در حال حاضر قطعه ۶ معطل لایه آخر آسفالت است که ۳۵ هزار تن قیر لازم دارد و باید در اختیار پیمانکار قرار گیرد و قطعه ۷ نیز ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمودرضا طالبان در خصوص آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان فارس نیز بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار نفر در استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که ۱۳۰ هزار نفر واجد شرایط شدند.

مدیرکل راه و شهر سازی استان فارس در ادامه متذکر شد: از تعداد افراد واجد شرایط برای ۳۰ هزار نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، ۳۰ هزار نفر در شهرهای جهرم، فسا و مرودشت که جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر دارند و برای ۷۰ هزار نفر هم در شهر شیراز باید ساخته شود.

طالبان با بیان اینکه بر اساس تعداد تأیید شدگان، دولت مکلف است ۷۰ هزار مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر آماده کند، گفت: بر اساس شیوه‌نامه‌های صادر شده از وزارت خانه مسکن‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر، دو واحد در ۲ طبقه و در شهرهای ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر چهار واحد در دو طبقه ساخته می‌شود و در نهایت در شهرهای بالای صد هزار نفر نیز آپارتمان‌های چهار طبقه و در شهر شیراز شش طبقه و هشت طبقه ساخته خواهد شد.

این مقام مسئول از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد در شهر جدید صدرا و هزار و ۷۰۰ واحد در کازرون، جهرم و مرودشت خبر داد.

وی به مدت زمان تعیین شده برای ساخت مسکن‌های طرح نهضت ملی مسکن هم اشاره کرد و گفت: این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر دو سال و دیگر شهرها هم دو سال و نیم به نتیجه خواهد رسید.