دامغان_ رئیس دادگستری دامغان با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار فقره پرونده در محاکم قضائی شهرستان رسیدگی شده است، گفت: این پرونده‌ها انواع جرائم را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تقی خاکی عصر چهارشنبه در نخستین روز هفته گرامیداشت قوه قضائیه در دیدار دادستان عمومی و انقلاب و جمعی از قضات با امام جمعه دامغان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته تعداد چهار هزار و ۷۲۸ فقره پرونده به صورت تمام الکترونیک در سطح محاکم قضائی شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: از این تعداد سه هزار و ۲۱۰ فقره پرونده در شعبات دادگستری و یک هزار و ۴۰۸ فقره در شعبات دادسرا عمومی و انقلاب شهرستان رسیدگی شدند.

وی افزود: ورودی پرونده‌های قضائی در محاکم قضائی و شورای حل اختلاف شهرستان دامغان مواردی نظیر سرقت، ضرب و جرح، توهین، تهدید، تخریب، تصادف، کلاهبرداری و نگهداری مواد مخدر را شامل می‌شود.

رئیس دادگستری دامغان با بیان اینکه طی یکسال گذشته تاکنون ۱۲ هزار و ۲۸۱ فقره پرونده به محاکم قضائی شهرستان دامغان وارد شده است، ابراز داشت: از این تعداد هفت هزار و ۱۸۱ فقره به دادگستری و پنج هزار و ۱۰۰ فقره به دادسرای عمومی و انقلاب وارد شدند.

خاکی در ادامه تصریح کرد: طی بازه مذکور قضات محاکم قضائی این شهرستان به ۱۲ هزار و ۲۹۵ فقره پرونده رسیدگی و رأی لازم بر اساس وقوع جرم صادر و پرونده مختومه شده است.

وی با بیان اینکه میزان درصد ابلاغ الکترونیکی قضائی در دادگستری ۹۷.۸ درصد و در دادسرا ۹۹.۲ درصد بوده است، افزود: شهرستان دامغان در موضوع ابلاغ الکترونیکی قضائی از رتبه خوبی در سطح استان سمنان برخوردار است.

رئیس دادگستری دامغان با بیان اینکه در این شهرستان شش شعبه حل اختلاف وجود دارد، اضافه کرد: این تعداد شعب شاهد ورود هفت هزار و ۶۴۴ فقره پرونده بود که با کوشش و جدیت به هفت هزار و ۸۷۹ فقره پرونده رسیدگی که برخی از آنها با دخالت اعضای شورا و رضایت شکات به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش مهر، هفته قوه قضائیه از اول تا هفتم تیر نامگذاری شده است که در دامغان ۱۳ عنوان ویژه برنامه برای آن پیش بینی شد.