بابل-مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به نقش موثر بانوان در نهضت جهاد تبیین گفت: استقامت در جهاد تبیین بسیار مهم به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید صلح میرزایی بعدازظهر پنجشنبه در همایش نهضت پیشرفت و کنشگران و بانوان فعال فرهنگی استان به نقش مهم و مؤثر بانوان در تبیین مفاهیم فریضه جهاد تبیین اظهار داشت: مادران و خواهران همان گونه که در عرصه‌های مختلف تلاش و صبر و کمک کردند، در اجرا و تحقق فریضه جهاد تبیین نیز نقش مؤثر دارند.

وی با اظهار اینکه جهاد تبیین بدون عنصر محبت معنایی ندارد، گفت: عنصر محبت و استقامت در این مسیر لازم است و اگر فکر کنیم جهاد تبیین با شش ماه کار به نتیجه می‌رسد، اشتباه است زیرا دشمن سال‌های سال درحال کار کردن است و ۲۰ سانتی فرزندان ما قرار گرفته است.

حجت الاسلام صلح میرزایی با بیان اینکه رسیدن به محتوای بد اخلاقی به زیر پنج ثانیه رسیده است، افزود: دشمن تلاش و کار کرده است و نباید فکر کنیم که می‌توان خرابی‌ها را در مدت کوتاهی بازسازی کرد.

وی با عنوان اینکه خرابه‌های شبهات ذهن کودکان و فرزندان ما را پرکرده است، گفت: باید چندسال کار کنیم تا ذهن‌ها را تطهیر کنیم و عجله کردن در جهاد تبیین نوعی سم به شمار می‌رود.

مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به الزامات جهاد تبیین اظهار داشت: در حوزه جهاد تبیین باید برنامه ریزی و فرهنگ سازی داشته باشیم و نباید بگذاریم حرف ولی فقیه جامعه روی زمین بماند.

وی بر لزوم راه اندازی حلقه‌های بیانات خوانی مقام معظم رهبری تاکید کرد و از تهیه طرح مدرسه معارف انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: طی دو تا سه سال آینده پیش بینی می‌شود ۱۰۰ استاد برجسته تربیت کنیم.

حجت الاسلام صلح میرزایی گفت: یکی از جهاد تبیین‌های مهم، جهاد تبیین عملی است و باید با عمل خود کاری کنیم که امید در جامعه در ترویج یابد و داشتن بصیرت و سواد رسانه‌ای نیز مسئله بسیار مهم است.

وی مهارت اقناع سازی را برای مجاهد عرصه تبیین لازم دانست.