رئیس جمهور آمریکا امروز اعلامیه افزایش تعرفه گمرکی برخی از اقلام وارداتی از روسیه را امضاء کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه اعلامیه ای را امضاء کرد که بر اساس آن تعرفه گمرکی برخی از اقلام وارداتی از روسیه افزایش خواهد یافت.

شبکه تلویزیونی رویترز در این خصوص اعلام کرد: بر اساس اعلامیه ای که کاخ سفید منتشر کرد، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده نرخ تعرفه برخی از کالاهای وارداتی روسیه را در نتیجه تعلیق وضعیت تجاری «محبوب ترین کشور» روسیه به دلیل جنگ در اوکراین، به ۳۵ درصد افزایش داد.

کاخ سفید نیز در این خصوص اضافه کرد: در بیانیه «بایدن» آمده است که تعرفه افزایش یافته ۳۵ درصدی برای واردات «برخی محصولات دیگر از فدراسیون روسیه که واردات آنها قبلاً ممنوع نشده است»، اعمال می شود.

رویترز در این باره اضافه کرد: دولت بایدن قبلا واردات محصولات نفتی و انرژی روسیه، ماهی، غذاهای دریایی، مشروبات الکلی و الماس های غیرصنعتی از روسیه را ممنوع کرده بود. پیوستی که فهرستی از محصولات مشمول عوارض بالاتر را درج کند، تا کنون در دسترس نیست.

در همین ارتباط، کاخ سفید ساعاتی پیش اعلام کرده بود که واشنگتن تصمیم دارد به همراه دیگر رهبران کشورهای عضو گروه 7 (G۷) در نشست این گروه در آلمان، روسیه را هدف تحریم های جدیدی قرار دهد.

در بیانیه کاخ سفید در این باره آمده بود: ایالات متحده، هماهنگ با گروه هفت، تعهدات قابل توجهی را اجرا خواهد کرد، از جمله تحریم صدها فرد و نهاد که به بیش از ۱۰۰۰ نفری که قبلاً تحریم شده‌ اند، افزوده خواهند شد و با هدف قرار دادن شرکت‌ هایی در چندین کشور که به فهرست بیش از ۳۰۰ نهاد از پیش تحریم شده اضافه می‌ شوند، اقدام به جلوگیری از دور زدن تحریم ها خواهد کرد. همچنین بر صدها محصول روسیه به ارزش میلیاردها دلار اعمال تعرفه خواهد شد.