دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» امروز و پیش از آغاز نشست سران در مادرید اعلام کرد: درباره بسته حمایتی جامع از اوکراین توافق می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» که برای حضور در نشست سران کشورهای عضو این سازمان در شهر مادرید پایتخت اسپانیا حضور دارد، امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که این نشست تاریخی و بسیار پراهمیت خواهد بود.

دبیرکل ناتو در این باره اضافه کرد که در اجلاس سران ناتو در مادرید، سند مفهوم راهبردی تصویب خواهد شد که نقشه راه اتحاد در «دنیای خطرناک تر و کمتر قابل پیش بینی» خواهد بود.

استولتنبرگ با اشاره به برنامه‌ ریزی برای توافق بر سر یک تغییر جدی که شامل نیروهای با آمادگی بیشتر در زمینه بازدارندگی و امنیت باشد، افزود: بر سر یک بسته حمایتی جامع از اوکراین و ادامه حمایت از این کشور در مقابل روسیه نیز توافق خواهد شد.

وی همچنین از بررسی درخواست عضویت سوئد و فنلاند در این سازمان و نیز سرمایه‌ گذاری بیشتر در زمینه امور دفاعی کشورهای عضو سخن گفت.

گفتنی است که اجلاس سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» با عنوان «مفهوم راهبردی جدید» و عملیات ویژه روسیه در اوکراین، امروز آغاز و تا ۳۰ ژوئن در مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار خواهد شد.

این اجلاس امروز با ضیافت شام فلیپه ششم، پادشاه اسپانیا به افتخار سران ناتو آغاز و صبح فردا چهارشنبه ۲۹ ژوئن در اولین جلسه عملیات ویژه روسیه در اوکراین مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین نیز با حضور مجازی در این جلسه سخنرانی خواهد کرد.

راه‌ های توسعه روابط مشارکتی ناتو با نزدیک‌ ترین شرکای خود در جلسه بعد از ظهر فردا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در ۳۰ ژوئن، آخرین روز اجلاس سران ناتو نیز جناح جنوبی و چالش‌ های این منطقه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در این راستا، موضوعات زیادی از جمله مبارزه با تروریسم و بحران مهاجرت بررسی می شوند.