اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: کارگروه اندیشه ورزان به همت دادگستری استان اردبیل با عضویت صاحب نظران حوزه های مختلف استان ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی شامگاه سه شنبه در جلسه مشترک مدیران دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و دستگاه‌های فرهنگی استان اظهار کرد: کارگروه اندیشه ورزان به همت دادگستری استان اردبیل با عضویت صاحب نظران حوزه‌های مختلف استان ایجاد شد.

وی افزود: هدف از تشکیل کارگروه اندیشه ورزان در دادگستری استان گسترده بودن حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم و لزوم بهره‌گیری از متخصصین صاحب دغدغه در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، عمرانی، پزشکی و بهداشتی، مدیریتی، ورزشی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل بیان کرد: یکی از خدمات علم به جامعه جلوگیری از تصورات شخصی و تأیید و آزمایش نشده‌ای است که هرگونه تصمیم‌گیری بر اساس اینگونه حدس و گمان‌ها جز اتلاف هزینه نمی‌تواند باشد.

آفاقی با تشریح ارزش و اهمیت پژوهش و تحقیق و استفاده از صاحب نظران در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها تاکید کرد: در مأموریت خطیر پیشگیری از آسیب‌ها و جرایم، تدوین نسخه واحد برای زمان و مکان‌های مختلف، نگاهی غیر عالمانه است.

وی از تقویت و تشدید رویکرد سیاست پیشگیری منطقه‌ای دستگاه قضائی در برنامه‌های سال جاری دادگستری استان اردبیل از آغاز سال خبر داد و گفت: در تدوین برنامه‌های پیشگیرانه باید شرایط و مقتضیات زمانی و مکانی و تفاوت‌ها مد نظر قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل ادامه داد: هسته اصلی و اولیه این کارگروه با عضویت صاحب نظران شاغل در دادگستری و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در حال شکل‌گیری است.

آفاقی از عموم علاقه مندان صاحب نظر و دارای تخصص و تجربه و تحصیلات مرتبط با زمینه‌های یادشده که تمایل همکاری علمی داوطلبانه با دستگاه قضائی استان جهت شناسایی علل و عوامل و خاستگاه‌های جرایم و آسیب‌های اجتماعی و تصمیم سازی جهت اتخاذ راهکارهای علمی برای کنترل و کاهش آسیب‌ها و جرایم در استان را دارند، دعوت به همکاری نمود.