قزوین- رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: با نگاهی به ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی متوجه خواهیم شد که رشد پارک متناسب با ظرفیت‌های استان نبوده است.

به گزارش خبرنگار مهر جعفر احمدی در نشست با واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین که بعد از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات شهید رجایی پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد اظهار کرد: هم‌اکنون عصر محبوبیت پارک‌های علم و فناوری است و با توجه به شعار سال با بهره از آورده‌های این نام‌گذاری و توجه به فضایی که امروز ایجاد شده، حاکمیت در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین ادامه داد: استراتژی ما این است که بتوانیم از فضای موجود در کشور نهایت بهره را برده و تلاش کنیم فضایی ایجاد شود که واحدهای فناور نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی گفت: پارک علم و فناوری قزوین رشد زیادی کرده ولی اگر به استعدادها و دارایی‌های استان قزوین در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه صنعت و کشاورزی توجه کنیم می‌بینیم که رشد پارک در این مسیر کافی نبوده و از تمام پتانسیل‌ها بهره‌برداری نشده لذا انتظار داریم با کمک شرکت‌ها به یک تحول اساسی و تحول انفجاری در پارک برسیم.

احمدی گفت: جهشی که در نظر ما است بدون کمک شرکت‌های مستقر در پارک اتفاق نمی‌افتد و من به نمایندگی از ستاد پارک این قول را می‌دهم که حرکت در جهت رشد شما باشد چرا که به یک هدف بزرگ‌تر یعنی اقتصاد دانش‌بنیان کشور کمک می‌کند.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه امروز سیاست‌ها و مدیریت پارک شکل جدید به خود گرفته است بیان کرد: نظام‌مند شدن اداره پارک و فعالیت به‌دوراز هرگونه سیاسی‌کاری برنامه پیش روی پارم علم و فناوری خواهد بود.