اردبیل- مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: زائران استان اردبیل که در روزهای گذشته در مدینه مشغول مراسم راز و نیاز و عبادت بودند، با ترک مدینه وارد مکه مکرمه شدند.

ودود چمن‌آرا در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با خروج حجاج بیت‌الله الحرام از مدینه و عزیمت به سمت مکه مکرمه از روزهای آینده مناسک حج در سرزمین وحی الهی آغاز خواهد شد تا شاهد انجام این مناسک معنوی باشیم.

وی تصریح کرد: زائران استان اردبیل که در قالب کاروان «مدینه قبل» در یک هفته گذشته وارد مدینه شده بودند، بعد از حضور در مسجد نبی مکرم اسلام و سایر زیارتگاه‌های مدینه، با این شهر پیامبر وداع کرده و عازم مکه مکرمه شدند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: بعد از طواف خانه خدا و انجام مراسم سعی صفا و مروه زائران استان اردبیل سایر مناسک حج را انجام داده و در این شهر حضور خواهند داشت.

چمن‌آرا افزود: حال همه حجاج استان اردبیل مناسب است و تاکنون هیچ مشکلی در انجام مناسک حج برای زائران استان اردبیل به وجود نیامده و تلاشمان بر این است تا با سلامت کامل حجاج استان اردبیل در اواخر تیرماه به اردبیل بازگردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۴۵ زائر از استان اردبیل در قالب سه کاروان از ۳۱ خردادماه عازم مدینه شدند تا مناسک حج را به مدت یک ماه انجام دهند.