قروه- همایش امام خمینی (ره) احیاگر وحدت اسلامی با حضور مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی و علمای اهل سنت و اهل تشیع منطقه در شهرستان قروه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی چهارشنبه شب در این همایش اظهار کرد: کردستان نماد وحدت و پایتخت وحدت شیعه و سنی است.

ماموستا عبدالسلام کریمی تصریح کرد: تضمین انقلاب و سربلندی نظام در گرو همین وحدت است.

وی افزود: اقوام و مذاهب رنگین کمان این کشور هستند و باید در کنار همدیگر قرار گیرند.

ماموستا کریمی تصریح کرد: در زمینه مذاهب حجت، منویات رهبر انقلاب اسلامی است که نگاه برادری و برابری باید نمود عینی داشته باشد.

وی افزود: رئیس جمهور ما مترجم عملی و زبان گویای مقام معظم رهبری است و خامنه ای خمینی دیگر است، اعتقاد کلی ماست.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاطر نشان کرد: اقوام و مذاهب فرصت هستند و باید این ظرفیت تبدیل به نقطه قوت شوند.

ماموستا کریمی تصریح کرد: قدرت ما در گرو وحدت و یکدلی است و باید در مقابل توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان با هوشیاری و بصیرت گام برداریم.

قروه مأمن تقریب بین مذاهب اسلامی در ایران است

امام جمعه قروه نیز در این همایش اظهار داشت: در ۲۰۰ سال گذشته تاریخ معاصر نسخه‌هایی که برای وحدت پیچیده شده بود قبل از انقلاب اسلامی از دو حال بیرون نمانده که یک نسخه بر اساس رادیکالیسم و بنیادگرایی پیچیده شده بود و سردمدار این جریان هم جریان‌های تکفیری در جهان اسلام بودند که با همان تز خودشان به مدت بیش از ۸۰۰ سال فعالیت گسترده و عمده داشتند.

حجت الاسلام عابدین رستمی افزود: این جریان فکری بر این باورند که در جهان اسلام اگر بخواهیم وحدت ایجاد کنیم باید همه مسلمان‌ها تفکرات آنها را به بپذیرند، همه باید یک طول فکری و یک مدل فکری را پذیرا باشند که وحدت شکل بگیرد لذا برای این کار همه نوع اقدام انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: دقیقاً مثل آمریکایی‌ها که برای توسعه لیبرالیسم به بهانه دموکراسی همه جور کار انجام دادند و به دروغ به مردم گفتند ما دنبال دموکراسی هستیم در حالی که اینها دنبال توسعه لیبرالیسم بودند و بعدها لو دادند که اصلاً اصل با لیبرالیسم است ولو با کشتار به نام دموکراسی باید لیبرالیسم در دنیا توسعه پیدا کند.

امام جمعه قروه افزود: این مدل فکری دقیقاً مدل فکری وهابیت و تکفیر در طول قرن‌ها بوده است، کشتارهایی که اینها راه انداختند از شیعه و سنی صرفاً برای این بود که به دنیا اعلام کنند که ما دنبال وحدت هستیم تنها راه وحدت این است که همه مسلمان شوند.

حجت الاسلام رستمی اظهار کرد: جریان سکولار دومین جریانی بوده که در ۲۰۰ سال اخیر به دنبال وحدت بوده است.

وی افزود: جریان‌های سکولار برای جهان اسلام توسط غربی‌ها پیچیده می‌شود چرا که اینها می‌گفتند چون دین دارید، اختلاف دارید اگر شما خدا زدایی کنید و سکولار عمل کنید و دین را اصلاً در اجتماع خودتان دخیل نکنید به وحدت می‌رسید.

امام خمینی (ره) احیاگر وحدت اسلامی بودند

حجت الاسلام رستمی اظهار داشت: امام خمینی (ره) مبنای فکری که داشتند که بعدها توسط شاگردان ایشان مثل شهید مطهری توضیح داده شد و تشریح شد.

حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: وحدت به معنای این نیست که ما صرفاً مشترکات را بگیریم و از موارد اختلافی ولو برای خودمان دست برداریم.

وی افزود: وحدت در حوزه اجتماع باید خودش را نشان دهد بنیان وحدت توسط حضرت امام خمینی (ره) از وحدت جهانی شروع شد.

امام جمعه قروه اظهار کرد: مهمترین اصول روابط بین الملل و دیپلماسی امام توجه به مسئله وحدت بود و ایشان وحدت را به عنوان اعتقاد دانسته و بعد عملیاتی کردن این اعتقاد را از همه مسلمانان می‌خواستند.

حجت الاسلام رستمی افزود: شهرستان قروه برترین شهر تقریبی شناخته شد، از این جهت که ما مشکلات خود را در حوزه اقلیت‌ها در حوزه اهل سنت و اهل تشیع به صفر رساندیم اما هیچگونه مشکلی در حوزه اختلاف آن نداریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مبارزه‌ای با تکفیر و بهائیت در شهرستان داشتیم با کمک اهل سنت بوده است و اگر انتقاداتی به جریان‌های مسیحیت تبشیری بوده با اهل سنت مشترک بوده و ما یک جبهه واحد در کنار همدیگر هستیم.

اعتبارات حوزه فرهنگ تقویت شود

ماموستا هاشم نوری امام جمعه اهل سنت قروه نیز در این همایش اظهار کرد: خداوند به هیچ قوم هیچ ملتی هیچ‌گونه تغییر و دگرگونی نمی‌دهد و ایجاد نمی‌کند مگر اینکه این مردم و این قوم خود تغییر و دگرگونی ایجاد کنند.

وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم این سرزمین واقعاً یک ملت سربلند و عزتمند هستند و برخلاف اینکه دشمنان و رسانه‌ها آن را بیان می‌کنند در گذشته مردم ایران چون با اتکا به کشورهای غربی و در رأس همه آنها کشور آمریکا بود مردم ما زیر بار ذلت بودند و هر آنچه که اجنبی‌ها می‌خواستند در کشور ما دخل و تصرف می‌شد اما امروز هیچ غریبه ای نمی‌تواند در کشور ما دخل و تصرف داشته باشد.

ماموستا نوری اظهار داشت: ملت ما یک ملت عزتمند و آبرومندی است و تمام عرصه‌هایی که دشمن از ما دریغ و تحریم کرده بود اکنون به خودکفایی رسیدیم و این بسیار ارزشمند است.

وی افزود: وحدت وقتی به وجود بیاید امنیت به وجود خواهد آمد و عزت، اقتدار، قدرت و توانمندی و توسعه زیرساخت‌های همه چیز شکل می‌گیرد.

ماموستا نوری اظهار داشت: ایران یک کشور بسیار خوب اسلامی است اما در عرصه کار فرهنگی و اختصاص بودجه‌های فرهنگی به خصوص در حوزه مساجد و حوزه روحانیت بر خلاف آنچه که رسانه‌ها القا می‌کنند که همه ثروت ایران به جیب روحانیت وارد می‌شود این نیست چرا که روحانیت و ماموستا ها برای مسائل روزمره خود مانده‌اند.

قروه تولید کننده ۲۵ درصد محصولات کشاورزی کردستان است

فرماندار شهرستان قروه نیز در این همایش اظهار داشت: حدود ۱۵۰ هزار نفر در این شهرستان زندگی می‌کنند و با استعدادها و پتانسیل‌های خاصی که دارد نزدیک به ۲۵ درصد تولیدات کشاورزی استان را تولید می‌کند.

فعله گری خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در این شهرستان فعال هستند و ظرفیت‌های قابل توجهی در این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: بیش از ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس و هزار و ۱۰۰ جانباز سرافراز نمادی از ولایت مداری مردم قروه است.

فرماندار قروه تصریح کرد: هم اکنون در پنج نقطه در شهر قروه نماز جمعه برگزار می‌شود و می‌توان گفت قروه نمادی عینی از وحدت بین اقوام و مذاهب است.