اراک - سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری ۶۳ فقره جواز تاسیس سرمایه گذاری با پیش بینی اشتغال برای  ۹۸۲ نفر انجام شده است.

بیژن جنابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۶۳ فقره جواز تأسیس سرمایه گذاری با پیش بینی اشتغال برای ۹۸۲ نفر وبا سرمایه گذاری ۹ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: ۷۴ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۴۷ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال انجام شده و با بهره داری از این پروژه‌ها برای یک هزار و۱۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

سرپرست معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اینکه سرمایه گذار باید سرمایه بیشتری برای سرمایه گذاری تخصیص دهد استقبال سرمایه گذار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و امیدواریم با همکاری بانک‌ها و تسهیلات دولتی شاهد حضور سرمایه گذاران برای استفاده از ظرفیت‌های صنعتی استان مرکزی باشیم.

جنابی عنوان کرد: عمده سرمایه گذاری در حوزه صنایع فلزی، ریخته‌گری، چوب و ماده شیمیایی بود و سرمایه گذاری ها بیشتر مربوط به اراک، زرندیه، ساوه و دلیجان است.