بندرلنگه - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در پی وقوع خسارت های جانی و مالی 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 فروند بالگرد از بندرعباس و شیراز به روستای سایه خوش اعزام شد.

مهرداد حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح خدمات ارائه شده به مناطق زلزله زده بیان داشت: تمامی بیمارستان‌های منطقه به حالت آماده باش درآمده‌اند و بالگردهای اورژانس نیز در کنار آمبولانس‌ها در آماده باش قرار دارند.

حسن زاده عنوان کرد: در همان لحظات اولیه وقوع زلزله دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در آماده‌باش قرار گرفت و به همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی نیز اعلام آماده‌باش شد.

وی افزود: آمبولانس‌های اورژانس در اولین فرصت به محل حادثه رسیدند و برابر گزارشی که تا ساعت ۵:١٠ بامداد دریافت کردیم، حدود هفت دستگاه آمبولانس در منطقه سایه خوش حضور داشته و در حال خدمت رسانی‌اند. همچنین از بندر عباس و شیراز اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اتوبوس آمبولانس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی لار، فسا و جهرم نیز به محل اعزام شده است و بالگردهایی از شیراز و بندرعباس نیز آماده پرواز هستند تا به محض طلوع آفتاب به محل اعزام شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که تا کنون رسیده است ٣٠ تن در پی وقوع این زمین لرزه دچار مصدومیت شدند که از این تعداد شش تن بدحال هستند.. خدمات نیز در حال انجام است و بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اطراف نیز در حال آماده‌باش کامل هستند تا در صورتی که نیاز باشد بیماران به این بیمارستان‌ها منتقل و اقدامات لازم انجام شود.