وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه موضوعی با عنوان تشکیل ائتلاف دفاعی منطقه ای با حضور رژیم صهیونیستی علیه ایران مطرح نشده گفت: اردن برای حضور در چنین ائتلافی هیچ پیشنهادی دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه اردن به اخبار منتشر شده در چند وقت اخیر درباره تشکیل ائتلاف دفاعی متشکل از کشورهای عربی و رژیم اشغالگر صهیونیستی موسوم به «ناتوی خاورمیانه» پاسخ داد.

«ایمن الصفدی» که در حاشیه نشست مشورتی وزرای خارجه اتحادیه عرب در بیروت با روزنامه لبنانی «النهار العربی» مصاحبه می‌کرد، در این خصوص گفت: در رابطه با ائتلاف دفاعی با حضور رژیم اشغالگر هیچ چیزی به اردن پیشنهاد نشده است. تشکیل ناتو به آن معنا که در رسانه‌ها منتشر شده، مطرح نیست و درباره سامانه دفاعی منطقه‌ای که اسرائیل در آن حضور داشته باشد، هیچ صحبتی نشده است.

وزیر امور خارجه اردن در پاسخ به سؤالی مبنی بر تشکیل ائتلاف عربی با حضور رژیم اشغالگر صهیونیستی برای مقابله با ایران، با تأکید بر اینکه این موضوع روی میز نیست، گفت: اردن تا کنون چیزی در مورد ائتلاف عربی با حضور تل آویو برای مقابله با ایران نشنیده و چنین پیشنهادی به اردن داده نشده است.

وی همچنین تأکید کرد که موضوع تشکیل این ائتلاف علیه ایران در دستور کار اجلاسی که قرار است سران ۹ کشور عربی با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در شهر جده عربستان سعودی در اواسط ماه جاری برگزار کنند، قرار ندارد.

وزیر اردنی خاطرنشان کرد که کشورش از هر پیشنهادی اعم از دفاعی، مبارزه با تروریسم، امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی و هر موضوع دیگری که از همبستگی و همکاری عربی حمایت می‌کند، پشتیبانی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات لبنان گفت: باید از فروپاشی لبنان جلوگیری کرد. رهبران کشورهای عربی می‌گویند که آماده کمک به لبنان هستند، در عین حالی مسائلی وجود دارد که باید حل و فصل شود و همه منتظر تشکیل دولت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و نتایج آن هستند.

وزیر خارجه اردن به تحولات فلسطین هم پرداخت و با اشاره به مسئولیت عربی و بین المللی در قبال دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی، تأکید کرد که همه اقداماتی که راه حل تشکیل دو دولت را تضعیف می‌کند، باید متوقف شود.