شهرکرد- دبیر علمی کنگره بین المللی زیست شناسی ایران از برگزاری دهمین دوره این کنگره بین المللی به میزبانی چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بیست و دومین کنگره ملی و دهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران، اظهار کرد: این برنامه به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران ادامه داد: این کنفرانس در چهار بخش گیاهی، جانوری، سلولی و مولکولی و محیط و حفاظت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۹ تا ۱۱ شهریور ماه این دانشگاه میزبان کنگره بین المللی زیست شناسی ایران است، عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شناسایی و بررسی مشکلات حوزه محیط زیست و زیست شناسی استان‌ها، ارائه دستاوردها در این حوزه و مهارت افزایی در حوزه زیست شناسی از جمله مهمترین اهداف این کنفرانس می‌باشد.

دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران نیز در ادامه با اشاره به ارسال هزار و ۲۰۰ مورد مقاله به این کنفرانس گفت: طی دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی کنفرانس به صورت غیر حضوری به میزبانی سمنان برگزار شد.

احدی مطرح کرد: این کنفرانس هر دو سال یک بار در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین مقالات ارسالی در حوزه زیست شناسی سلولی و مولکولی است، افزود: ۴۵ درصد مقالات در این حوزه است.

دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران اعلام کرد: زیست شناسی گیاهی، جانوری و محیط و حفاظت به ترتیب ۲۷، ۱۸ و ۱۰ درصد از مقالات دریافتی را تشکیل می‌دهند.