بوشهر- فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی از پرداخت بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال ۶۰ نفر فراهم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمد رضا زارعی تبار ظهر دوشنبه در نشست ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی شهرستان دشتی با اشاره به اقدامات مجموعه بسیج سازندگی در سطح شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱۶ گروه جهادی در سطح شهرستان مشغول به فعالیت و خدمت رسانی هستند که از این تعداد ۱۶ گروه جغرافیا محور و ۱۰۰ گروه محله محور هستند.

وی افزود: در شرایط کرونا نیز گروه‌های جهادی به خوبی ایفای نقش کردند به طوری که در سال گذشته پنج هزار بسته معیشتی و در سه ماهه اول سال جاری نیز دو هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی توزیع شده است.

زارعی تبار از راه اندازی شش بیمارستان سیار و ده اکیپ دندانپزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان خبر داد و گفت: ساخت و تعمیر منازل مسکونی، آبرسانی به روستاها و اجرای طرح‌های مقاومتی از جمله اقدامات بسیج سازندگی شهرستان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ۵۰ صندوق قرض الحسنه در شهرستان دشتی راه انداری شهد است، خاطر نشان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سطح شهرستان پرداخت شده که زمینه اشتغال ۶۰ نفر فراهم شده است.

زارعی تبار همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۷۰۰ نفر از بسیجیان در جهت توانمند سازی و ایجاد فضای کسب و کار در سطح شهرستان خبر داد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز ساخت خانه عالم با پیشرفت ۵۰ درصدی و ساخت آب انبار برای عشایر در دست اجرا است.