وزارت دفاع روسیه در گزارش خود از میزان خسارات وارد آمده به اوکراین، اعلام کرد که ۲۳۰ فروند جنگنده، ۱۳۴ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۴۸ فروند پهپاد ارتش این کشور نابود شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه در آخرین گزارش خود از میزان خسارات و تلفات وارده به طرف اوکراینی اعلام کرد که جنگنده نیروی هوافضای ارتش این کشور در جریان نبرد هوایی بر فراز جمهوری خلق دونتسک، یک فروند جنگنده «سوخ و-۲۵» اوکراینی را سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود: در شبانه روز گذشته، تسلیحات دقیق و نقطه زن نیروی هوافضای ارتش روسیه هفت مقر فرماندهی از جمله تیپ ۲۵ هوابرد در منطقه «سورسک» در جمهوری خلق دونتسک، دو انبار مهمات و راکت و همچنین تسلیحات توپخانه در منطقه یادشده، یک سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد» و نیروی انسانی و تجهیزات نظامی ارتش اوکراین در ۱۶ ناحیه را هدف قرار داده و از بین بردند.

در ادامه این گزارش آمده است: همچنین چهار جوخه سامانه‌های پرتاب چندگانه راکت در نواحی «تاراسوفکا»، «نووایا پولتافکا» و «اولیانیفکا» در جمهوری خلق دونتسک هدف قرار گرفتند.

وزارت خانه مذکور افزود که نیروهای موشکی و توپخانه ای به همراه هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی نیروی زمینی ارتش روسیه نیز دو مقر فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین، سه انبار مهمات در منطقه دونتسک و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی ارتش اوکراین در ناحیه ۶۱ ام را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه در پایان این گزارش، اعلام کرد: در مجموع و از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی، ۲۳۰ فروند جنگنده، ۱۳۴ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۴۸ فروند پهپاد، ۳۵۳ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۹۰۴ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۷۰۶ سامانه پرتاب چندگانه راکت، ۳ هزار و ۸۴ قبضه توپ صحرایی و خمپاره و ۴ هزار و دو دستگاه خودروی نظامی ویژه ارتش اوکراین منهدم شده اند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

برچسب‌ها