قم-استاندار قم با اشاره به پرداخت تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی به خانه های بافت اطراف حرم مطهر از عدم اطلاع رسانی مناسب در این زمینه به شهروندان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدتقی شاهچراغی روز سه شنبه در جلسه بررسی بافت اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار داشت: بیش از ۲۲۰۰ خانوار تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد در محدوده ۴۷۰ هکتاری اطراف حرم حضرت معصومه سلام الله علیها سکونت دارند که تعداد قابل توجه است.

استاندار قم بیان داشت: از این تعداد افراد، ۱۰۰۰ خانوار مالکیت ساختمان را بر عهده دارند و مابقی آنان نیز مستأجر هستند.

وی گفت: صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر، تسهیلات ۶۰۰ میلیونی با نرخ ۴ درصد به این خانوارها که از دهک‌های اول تا سوم هستند می‌دهد که متأسفانه اطلاع رسانی‌ها در این زمینه کافی نبوده و این خانوارها از این تسهیلات اطلاع لازم را ندارند.

شاهچراغی ادامه داد: اطلاع رسانی در این زمینه باید تقویت شود و راهکار برای دریافت آسان‌تر مردم از تسهیلات بانکی می‌بایست پیدا کرد.

متأسفانه اطراف حرم بانوی کرامت وضعیت مناسبی ندارد

معاون اجرایی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در این جلسه اظهار داشت: متأسفانه اطراف حرم بانوی کرامت وضعیت مناسبی ندارد و به دلیل اینکه این بخش‌ها متصل به حرم هستند از دید مردم منتسب به حرم می‌شود.

هادی محمودنژاد افزود: یکی از معضلات اطراف حرم مطهر وضعیت نابسامان پارکینگ شرقی و برخی از مغازه‌های نزدیک حرم مطهر است که در امر ساماندهی می‌بایست در اولویت قرار گیرند.

وی عنوان کرد: در رسیدگی به وضعیت بافت اطراف حرم مطهر باید تمرکز بر روی طرح‌هایی باشد که بتواند رفاه مردم و زائران را در این محدوده بیشتر کند.