همدان- استاندار همدان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان طی ۲۰ روز آینده تکلیف خانه‌مسافرهای همدان را روشن کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه پنجشنبه در چهل و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در استانداری همدان برگزار شد، گفت: وضعیت بانک‌های دولتی نسبتاً خوب است، ولی تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارند.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان باید ۷۰ درصد از منابع خود را به تسهیلات درون‌استانی اختصاص دهند؛ تاکید کرد: بانک‌های استان باید تسهیل‌گر و در خدمت مردم و فعالان اقتصادی باشند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با توجه به رویکرد دولت در راستای رشد اقتصادی، ضرورت دارد که سیستم بانکی استان در خدمت بخش نظام اقتصاد باشد.؛ تصریح کرد: بانک‌هایی که ارائه تسهیلات‌شان در حد صفر است در راستای اصلاح رویه خود اقدام کنند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اکثر مصوبات جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال گذشته انجام و اجرا شده‌اند، و تنها ۱۲ مورد از آن‌ها انجام نشده که توسط معاونت اقتصادی پیگیری و اجرا می‌شوند؛ افزود: انتظار می‌رود نظام مهندسی و شهرداری همدان پروانه ساختمانی را در مدت ۲۰ الی ۳۰ روز صادر کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه صدور پروانه ساختمانی به شکل الکترونیک باید حداکثر ظرف یک ماه اجرایی شو؛ خاطرنشان کرد: نرم افزار صدور پروانه ساختمانی تهیه و تا پایان شهریور فعال خواهد شد، با راه‌اندازی این نرم‌افزار ظرف یک ماه پروانه ساختمانی صادر می‌شود.

قاسمی فرزاد با تاید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، در راستای برخورد جدی و قانونی با خانه‌مسافرهای غیرمجاز و همچنین سامان‌دهی آنان اقدام کند؛ گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان طی ۲۰ روز آینده تکلیف خانه‌مسافرهای همدان را روشن کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با توجه‌به گزارش‌های موجود، ۳۰ هزار واحد صنفی در استان هستند که یک هزار واحد از آن‌ها در شهر همدان است.

وی تصریح کرد: دولت از ساخت شهرک‌های صنفی درودگران در استان، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

قاسمی فرزاد یادآور شد: پیگیری‌های لازم در راستای پرداخت تسهیلات جهت ساخت ۳۰ واحد تولیدی چوب مستقر در شهرک صنعتی بوعلی، انجام می‌شود.