بوشهر- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با تأمین اعتبار و تاکید استاندار بوشهر، آسفالت قطعه اول راه روستایی ریز به سرچشمه در شهرستان جم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی پروژه، بهسازی و آسفالت راه روستایی ریز به سرچشمه که از مطالبات مردمی و مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری بود از چند وقت پیش در دو فاز جداگانه شروع شده بود که به لطف الهی آسفالت قطعه اول آن شروع شده و تا تکمیل قطعه دیگر ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: طول این راه روستایی از ریز تا سرچشمه مجموعاً ۱۶ کیلومترمی باشد که جهت سرعت بخشی به پروژه به ۳ قطعه جداگانه عملیاتی گردید که قطعه دوم آن سال‌های گذشته اجرا شد بود اما قطعات ۱و ۳ به دلیل کمبود اعتبار متوقف مانده بود که در دولت جدید تأمین اعتبار و کار باشتاب خوبی در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای تکمیل قطعات پروژه راه روستایی ریز به سرچشمه مجموعاً ۲۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین کمک‌های مناطق نفت خیز بدون محاسبه تعدیل در نظر گرفته شده است که در حال تزریق به پروژه می‌باشد.

وی بیان داشت: با انجام آسفالت قطعه اول، مجموع آسفالت انجام شده در این محور روستایی به ۱۱ کیلومتر می‌رسد که ۵ کیلومتر باقیمانده نیز به زودی آسفالت می‌شود تا مردم شریف روستای سرچشمه پس از سال‌ها انتظار در این دولت شاهد تحقق آرزوهای خود باشند.

اخترشناس اضافه کرد: روستای سرچشمه در شهرستان جم از محدود روستای بالای ۵۰ خانوار در استان بوشهر است که فاقد راه آسفالته است و این روستا نیز صاحب راه آسفالته می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: برای تسهیل تردد مردم منطقه و اتصال راه روستایی سرچشمه در شهرستان جم به روستای باغان در شهرستان دشتی نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته و بزودی مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام خواهد شد.

وی افزود: به عنوان یک الگوی موفق کشوری، تقریباً همه روستای بالای ۵۰ خانوار در استان از راه آسفالته برخوردار هستند و رویکرد ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفتن به سمت آسفالت روستای بالای ۲۰ خانوار است.

اخترشناس افزود: در استان بوشهر مجموعاً ۲ هزار ۳۹۸ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۱ هزار ۹۲۵ کیلومتر آن آسفالت و بقیه شوسه و خاکی است.