اداره بهداشت استان کربلای معلی از آمادگی خود برای اجرای برنامه بهداشتی ویژه مراسم روز عرفه و عید قربان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جودت عبدالکاظم رئیس اداره عملیات و خدمات فوریت‌های پزشکی در اظهارات مطبوعاتی گفت: اداره بهداشت استان کربلای معلی طرح اضطراری یکپارچه ای را تدوین کرده است که در مراسم روز عرفه و عید قربان برای ارائه بهترین خدمات پزشکی به زائران این شهر اجرا خواهد شد.

عبدالکاظم افزود: این طرح شامل آماده سازی ۵۵ دستگاه آمبولانس مجهز به دارو و لوازم مورد نیازاست. استقرار این ۵۵ دستگاه در نزدیکی اماکن عبادی، بیمارستان‌ها، قبرستان‌ها و میادین عمومی انجام می‌گیرد.

وی بر اجرای تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از خطرات بیماری‌های واگیردار تاکید کرد و از شهروندان و زائران خواست به توصیه‌های ستادهای بحران مرکز و محلی و مصرف واکسن کرونا و پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کنند.

عبدالکاظم گفت: کار در بخش اورژانس در تمامی بیمارستان‌ها به طور ۲۴ ساعته با آماده سازی کادر پزشکی متخصص برای پیگیری و درمان بیماران ادامه دارد. واحدهای آزمایشگاه به ارائه خدمات خود به مراجعان ادامه خواهند داد.

وی با توجه به تهیه داروها، شیشه‌های خون و اکسیژن، تاکید کرد: سیستم‌های اطفای حریق در حوزه بهداشت و درمان و مؤسسات بهداشتی برای کار و نظارت بر اجرای شرایط ایمنی و امنیتی فراهم شده است.

رئیس اداره عملیات و خدمات پزشکی تصریح کرد: گروه‌های نظارت بهداشت برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی و نظارت بر آب مایع و نظارت بر موارد مسمومیت احتمالی در بازارها، مناطق تجاری و پارک‌ها حضور خواهند داشت تا در صورت بروز اتفاقی بیمار را به بیمارستان برای درمان انتقال دهند.