اردبیل-رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برنامه‌های فرهنگی اساسی به منظور دستیابی به اهداف شهدا در استان اردبیل تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباس مطهری بعد از ظهر شنبه در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف مقدس شهدای والامقام برنامه‌های فرهنگی اساسی در سطح استان تدوین می‌شود تا شاهد تولید محتوا در حوزه فرهنگی باشیم.

وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس محل عرضه فرهنگ دفاع مقدس هستند و اهمیت بسیاری دارند، گفت: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس به عنوان مکتب درس‌آموز شهدا هستند که در این زمینه باید اتمام کار احداث مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در تمامی استان‌ها مبنای کار باشد.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: تشکیل بانک جامع با هدف سوژه‌یابی و محتوا بخشی به موزه‌های دفاع مقدس است که در این زمینه ادارات کل حفظ آثار برای اجرای برنامه‌ها برنامه‌های اساسی در این زمینه دارد.

سردار مطهری با اشاره به اینکه کارکرد فرهنگی و تربیتی در پایگاه‌های فرهنگی امری غیرقابل انکار است، ادامه داد: بهره‌برداری از ۲۸ حرم شهدای گمنام در استان اردبیل نیز به همین منظور در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه به دنبال احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل در مجموعه تفریحی گردشگری شورابیل هستیم.

وی با بیان اینکه سوژه یابی و محتوابخشی به مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همراه با اجرای کارهای عمرانی برای ما جز اولویت‌های اساسی است، افزود: باید در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بگیریم.