اردبیل- مسئول امور فرهنگی بانوان اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ۴۰ جلسه تبیین اهمیت امامت و ولایت ویژه بانوان در اردبیل برگزار می‌شود.

سارا حقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در سخنانی با تبریک عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت در آستانه عید غدیر خم، با اشاره به اینکه امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در راستای اجرای وظایف خود در مناسبت‌های مختلف سال نسبت به اعزام مبلغه به نقاط مختلف اقدام می‌کند، اظهار کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت برنامه‌های فرهنگی ویژه بانوان پیش بینی شده که در این ایام اجرا خواهد شد.

وی از اعزام ۲۰ نفر از خواهران حوزوی و مبلغه به مدت ده روز در مناطق مختلف اردبیل خبر داد و گفت: مبلغ‌های اعزامی در قالب ۴۰ جلسه تبیین با موضوع امامت و ولایت به سخنرانی و پاسخ به سوالات بانوان پرداخته و به مخاطبین ابعاد واقعه تاریخی غدیر خم را بیان می‌کنند.

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل روشنگری و تبیین واقعیت‌ها را از وظایف مبلغان برشمرد و افزود: باید اصل ماجرای غدیر و دستاوردهای آن برای آحاد جامعه به‌ویژه قشر جوان بیان شود و این مهم وظیفه فعالان عرصه فرهنگی و تبلیغ است.

حقی به موضوعات این جلسات سخنرانی اشاره کرد و افزود: بصیرت و ولایت، غدیر شناسی، آشنایی با مسئله امامت، سیره شناسی پیامبر اکرم (ص)، ولایت فقیه، حضرت علی (ع) در آئینه غدیر و همچنین بنا به ضرورت جامعه کنونی موضوع جمعیت و فرزندآوری و نیز حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین موضوعات جلسات تبلیغی در دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم در اردبیل است.

وی افزود: جلسات سخنرانی از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در هیئت‌های مذهبی بانوان شهرستان اردبیل از جمله هیئت‌های مذهبی فاطمه الزهرا (س) شهرک سینا، المهدی (عج) دروازه مشگین، فاطمه (س) محله نیار، حضرت زینب (س) محله امامیه، چهارده معصوم (ع) محله کاظم آباد، حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) محله وحدت ۳، امامزاده حلیمه خاتون روستای آقاباقر، امامزاده عبدالعزیز نیار و تعدادی از هیئت‌های مذهبی خانگی در شهر اردبیل برگزار می‌شود.