شهرکرد- سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: دومین کنفرانس ملی «آخرین دستاوردهای مهندسی داده، دانش و محاسبات نرم» به میزبانی این دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر پیر علی اظهار کرد: دومین کنفرانس ملی آخرین دستاوردهای مهندسی داده، دانش و محاسبات نرم ۱۶ شهریور ماه امسال ب میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: چالش‌ها، دستاوردها، کابردها و فرصت‌های آتی، مهندسی دانش و نقش آن در صنایع مختلف، روش‌ها و محاسبات نرم در آمار، محاسبات نرم افزار و کاربردهای آن در علوم و صنایع گوناگون، سیستم‌های هوشمند، شبکه‌های عصبی و یادگیری ماشین و سیستم‌های اطلاعاتی و مهندسی نرم افزار محورهای این کنفرانس است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد افزود: با توجه به گسترش روز افزون طرح و توسعه در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی و همچنین رشد قابل توجه تحقیقات در زمینه‌های مختلف علمی در سال‌های اخیر، استفاده از علوم داده و نیاز محققان به کاربرد آن‌ها بیش از پیش محسوس است از این روی، در چند سال اخیر تمرکز بسیاری از تحقیقات در حوزه کامپیوتر در این حوزه بوده و به نظر می‌رسد که در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

پیرعلی ادامه داد: علوم داده و مهندسی دانش از مباحثی هستند که در رشد و تعالی کسب و کارهای متنوع نقش به سزایی دارند و به نوعی آینده نگری در بسیاری از کسب و کارها و برنامه‌های استراتژیک در این حوزه‌ها، متکی بر دستاوردهای این حوزه‌های پیشرو می‌باشد.

وی مطرح کرد: در کنار این مباحث استفاده از تکنیک‌ها و الگوریتم‌های محاسباتی در تحلیل داده‌ها و استفاده از آنها در کسب و کارهای نوین و استارت آپ های فناورانه در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: امروزه کمتر استارت آپ و کسب و کارهای نوآورانه‌ای را می‌توان تعریف کرد که در آن‌ها نقش محاسبات نرم در کنار فرآیندها و تکنولوژی‌های نرم افزاری پررنگ نباشد از این روی، تقریباً در همه حوزه‌های فنی، اقتصادی، مالی، پزشکی و کشاورزی استفاده از این تکنولوژی‌ها به شدت مورد توجه محققان و متخصصان می‌باشد.

پیرعلی اعلام کرد: این موارد نشان دهنده تنوع مناسب تحقیقات در حوزه‌های علوم داده و محاسبات نرم می‌باشد که این امر فرصت مناسبی را فراهم می‌کند تا با مشارکت متخصصان در دانشگاه، زمینه مناسبی برای گردهمایی محققان در این حوزه‌ها فراهم شود.

وی تصریح کرد: تجربه برگزاری اولین دوره کنفرانس ملی آخرین دستاوردهای مهندسی داده و دانش و محاسبات نرم در سال ۱۴۰۰ در دانشگاه شهرکرد و استقبال محققان و متخصصان از این کنفرانس موجب شد، دومین دوره این کنفرانس نیز به مدت یک روز در ۱۶ شهریور سال جاری در دانشگاه شهرکرد برگزار شود.

سرپرست دانشگاه شهرکرد عنوان کرد: محققان و پژوهشگران علاقمند می‌توانند تا ۱۵ مرداد ماه امسال می‌توانند مقالات خود را به دبیرخانه این کنفرانس ارسال کنند.