همدان- معاون استاندار همدان از گره‌گشایی از مشکلات سه واحد تولیدی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ظاهر پورمجاهد دوشنبه در هفدهمین جلسه، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: سه دستور جلسه اصلی در جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان وجود داشت که ۳ واحد تولیدی در استان مورد بررسی و رفع مشکل شدند.

وی یادآور شد: یک شرکت دارویی مشکلاتی در زمینه معوقات در بانک توسعه و تعاون داشت که طبق موافقت کلیه اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مقرر شد در راستای بازپرداخت معوقات، به مدت ۲ ماه توقیف اموال به تأخیر بیافتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: شرکت بعدی که مورد بررسی قرار گرفت، مشکلاتیدر زمینه استقرار در شهرک صنعتی بوعلی داشت که حل مشکل آلایندگی، با موافقت اعضا و انجام برخی تعهدات برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه بازگشت ۹ درصد ارزش افزوده حاصل از صادرات به شرکتی نیز مورد بررسی قرار گرفت؛ اضافه کرد: در این راستا نیز مقرر شد، مشکل بازگشت ارزش افزوده با نگاه مثبت مدیرکل اداره کل امور مالیاتی استان، رفع شود.

این مسئول تصریح کرد: طبق سیاست‌های دولت مردمی و نگاه مثبت استاندار همدان، ستاد اقتصاد دانش بنیان استان تشکیل و در سال جدید در راستای سیاست دو برابری کردن شرکت‌های دانش‌بنیان، طبق گزارش پارک علم و فناوری، از آغاز سال جاری تا کنون، تعداد ۱۱ شرکت دانش‌بنیان ثبت شده است.

پورمجاهد با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد کل شرکت‌های دانش بنیان استان به ۶۴ واحد رسیده؛ عنوان کرد: تا سال گذشته، تعداد کل شرکت‌های دانش‌بنیان ۵۴ واحد بوده است.

وی با تصریح بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با توجه به ظرفیت و امکانات استان در حوزه‌های مختلف، فعالیت داشته باشند؛ اظهار کرد: دولت نیز از آن‌ها حمایت و پشتیبانی خواهد کرد؛ نگاه دولت مردمی و نماینده عالی دولت در استان به شرکت‌های فن‌آور و دانش بنیان، ویژه است.