سعید الخالدی کارشناس امنیتی عراقی اعلام کرد که ارتش ترکیه در شرایط فعلی سه تیپ کامل رزمی در عمق خاک عراق دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المعلومه، سعید الخالدی کارشناس مسائل امنیتی در عراق عنوان کرد: شمار نظامیان ترکیه که از اقلیم کردستان، به عمق اراضی عراق نفوذ می‌کنند، مایه نگرانی است و باید مورد توجه دولت عراق قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ارتش ترکیه در شرایط کنونی سه تیپ کامل رزمی با تشکیلات پشتیبانی، توپخانه، شناسایی و هواپیماهای جنگی در عمق اراضی عراق دارد.

الخالدی افزود: به اعتقاد من ورود غیر قانون نظامیان ترکیه به داخل اراضی عراق، موضوعی بسیار خطرناک است، البته ترکیه مدعی است که این اقدامات را در مبارزه به حزب کارگران کردستان (پ.ک. ک) انجام می‌دهد اما این مساله مشخص است که آنها در این دخالت‌های نظامی اهداف غیر علنی دیگری را نیز دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با عدم واکنش دولت عراق در برابر تحرکات مداخله جویانه ترکیه، در آینده نزدیک ترکیه بر مواضع فعلی خود می‌ایستد و با ضعف مستمر در برابر چنین تحرکاتی، سیطره نظامی ترکیه بر اراضی عراق گسترش می‌یابد.

گفتنی است در هفته‌های اخیر نظامیان ترکیه به بهانه مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ‌.ک.‌ک) عملیات گسترده‌ای را در اقلیم کردستان عراق آغاز کرده است.