بیرجند- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، دولت ضمانت این قشر را به عهده می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، انسیه خزعلی ظهر دو شنبه در دیدار با جمعی از بانوان خراسان جنوبی بیان کرد: دشمن به دنبال مورد تهاجم قرار دادن فرهنگ، اصالت و هویت ایرانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی به دنبال گرفتن آن چیزی است که باعث مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل آنها شده است.

خزعلی با بیان اینکه باید در جامعه جایگاه زنان را دانست و حق آن را ادا کرد، اظهار کرد: امامین انقلاب توجه ویژه‌ای نسبت به جایگاه و تکریم زن و اینکه باید در بحث عدالت توانمندی‌های زنان دیده شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: سپردن بخش زیادی از تربیت فرزندان در وجود زن یک مزیت بی‌بدیل برای بانوان است که باید قدر آن را دانست.

وی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یک مسئله عمومی و برای دفاع از هویت ایرانی و اسلامی است، افزود: باید همه مردم برای دفاع از سنگر فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی تلاش کنیم.

ایجاد نمایشگاه دائمی برای زنان کارآفرین

خزعلی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمایت از بانوان بیان کرد: نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های دائمی برای زنان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار را با همکاری شهرداری و استانداری ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه و قانون خوب در حوزه بانوان تصویب شده است، گفت: ارتقای ساختار اداری زنان در شش بند یکی از این قوانین است که نتیجه آن خانم‌ها در بخش‌های اداری و مدیریت‌های معادل معاون وزیر و مدیرکل ایفای نقش خواهند کرد.

خزعلی ادامه داد: بر اساس این قانون در سیاست‌گذاری ها و شوراهای کلان می‌توانند شرکت می‌کنند، در مجموع این قانون قدرت بانوان را در دستگاه‌های اجرایی تثبیت می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: قانون تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار از دیگر قوانین خوب تشکیل شده در حوزه بانوان است.

وی بیان کرد: ضمانت یکی از مشکلات بانوان سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات است که بر اساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، دولت از این پس ضمانت آنها را به عهده می‌گیرد.

تجهیزات مرکز ناباروری بیرجند فراهم شود

خزعلی با اشاره به جلسه روز گذشته با نخبگان استان و درخواست یکی از بانوان آنها مبنی بر تجهیز مرکز ناباروری استان در جهت حمایت از فرزندآوری، ادامه داد: امید است تجهیزات و امکانات پزشکی در حوزه مرکز ناباروری خراسان جنوبی به طور کامل فراهم شود تا علاوه بر جلوگیری از مراجعه زوجین خراسان جنوبی برای درمان به استان‌های دیگر، این استان پایگاه و قطبی برای بحث توریست سلامت از کشورهای همسایه شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید دارند که شب کاری به زنان اختصاص داده نشود، گفت: عدم تبعیض در حقوق زنان یکی از مزیت‌هایی بوده که در کشور وجود دارد که در برخی دیگر از کشورها شاهد آن نیستیم.