گرگان- فرماندار گرگان گفت: هرگونه ساخت و ساز اماکن عمومی از جمله مدارس در گرگان باید مصوبه شورای ترافیک را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، عیسی پایین محلی با اشاره به مشکلات ترافیکی در برخی از نقاط شهر گرگان اظهار کرد: از این پس هر ساخت و سازی از جمله احداث یا جابه‌جایی مدارس در گرگان باید مصوبه و تاییدیه شورای ترافیک را اخذ کند.

فرماندار گرگان در جلسه شورای ترافیک شهرستان گرگان، با اشاره به کمبود فضای آموزشی در مناطق جنوبی گرگان گفت: تعداد مدارس دولتی در مناطق جنوبی شهر گرگان کم بوده و اغلب مدارس غیرانتفاعی هستند که مشکلات خاص به خود را دارند و طبق قانون فعالیت این مدارس باید تک شیفت آن هم نوبت صبح باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات ترافیکی که در شهر گرگان وجود دارد و در برخی مناطق گریبان مردم را گرفته است قرار شده برای هرگونه ساخت و ساز از جمله احداث مدارس یا جابه‌جایی آنها مجوز شورای ترافیک شهرستان اخذ شود.

پایین محلی همچنین تصریح کرد: در ساعات صبح و یا در هنگام تعطیلی مدارس در برخی مناطق شهر با ترافیک سنگینی مواجه هستیم که حتی ممکن است جان برخی شهروندان را هم به مخاطره بیندازد. بنابراین قبل از هرگونه ساخت و ساز مدارس، اصناف و … باید بررسی شود که انجام آن بار ترافیکی در منطقه ایجاد نکند.

فرماندار گرگان در خصوص مشکلاتی که برای تردد اتوبوس‌ها در ۱۵ متری مهرآیین وجود دارد از شهرداری گرگان برای رفع این مشکل، درخواست فعالیت‌های کارشناسانه داشت.